کمبود دارو و فروش داروهای تقلبی توسط دلالان رژیم

داروهای تقلبی مقدار کمی از ماده موثر را دارا هستند و سایر قسمت های آن از مواد دیگری تشکیل شده است که مورد تأکید نیستند.

دکتر نیک نژاد، معاون انتظامی نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: داروهای تقلبی داروهایی هستند که صاحب برندهای معروف هستند و عمدتا شامل داروهایی حساس و اختصاصی مانند داروهای قلب و عروق،‌ سرطان، ام اس هستند که برای بیماری های خاص مورد استفاده می شوند.

وی در ادامه افزود: وقتی مردم به داروخانه ها مراجعه می کنند و با کمبود داروی مورد نیاز خود مواجه می شوند ناچار به تهیه دارو از افراد دست فروش می شوند که این داروها عمدتا یا مقدار کمی از ماده موثر را دارند و سایر قسمت ها از مواد دیگری تشکیل شده و یا دارو با مواد اصلی ولی غیرقانونی ساخته شده است که در هر صورت تأیید نمی شوند.

دکتر نیک نژاد درباره تهیه دارو هشدار داد و گفت: از مردم می خواهیم که داروهای مورد نیاز خود را فقط از مجاری اصلی و قانونی تهیه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از پزشکان داروهای تقلبی تجویز می کنند گفت: این مشکلات باید در کمیسیون مطرح شود و اگر به تأیید برسد این پزشکان را به مراجع قضایی و یا به تعزیرات حکومتی معرفی می کنیم تا به آن رسیدگی شود.

وی همچنین گفت: کسانی که در این مورد فعالیت می کنند از نظر انتظامی به سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه معرفی می شوند و تا کیفر خواست برای آنها صادر شود.

آدينه، 29 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-18 ساعت 13:01
خبر بعدی : امام جمعه رژیم: طراحان انتخابات آزاد برانداز هستند
خبر قبلی : نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، تفکری شیطانی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -