کور شدن ایرانیان زیر دود بنزین تولیدی ولی فقیه

دبیر انجمن خودروسازان در نامه ای به معاونت سازمان محیط زیست نسبت به آثار و عواقب خطرناک ترکیبات جدید بنزین تولید داخل کشور هشدار داد و گفت که در بنزین تولید شده در ایران که با حضور سردار پاسدار رستم قاسمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، رونمایی شد 35 درصد متانول استفاده شده که علاوه بر بیماری های ریوی موجب کوری افراد نیز می شود.

به گزارش رادیو فر انسه، دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرده است : در حالی که غالب کشورهای جهان برای ارتقای کیفیت سوخت خودروهای خود در تولید آن بین 15 تا 20 درصد اتانول استفاده می کنند، استفاده 35 درصدی ایران از متانول برای تولید بنزین نقض غرض و موجب زیان های جبران ناپذیری در حوزه های سلامت و اقتصاد است.

وی افزوده است که سوخت جدید حاوی 35 درصد متانول سریعتر از بنزین معمولی می سوزد و به همان نسبت بر دامنۀ آلودگی هوا می افزاید. او همچنین گفته است که چنین ترکیبی از سوخت روند استهلاک خودروها را تسریع می کند.

ناصر کرمی، کارشناس مسائل محیط زیست در تهران گفته است : نامۀ دبیر انجمن خودروسازان در خصوص کیفیت خطرناک سوخت کشور پرده تازه ای از مجادلات میان لابی قدرتمند خودروسازی در ایران و وزارت نفت جمهوری اسلامی است که هر دو از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور به شمار می روند.

وی تصریح کرده است که در هر حال 80 درصد منشا آلودگی هوای تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور ناشی از غیراستاندارد بودن خودروهای تولید داخل است و در این آلودگی کیفیت پایین سوخت بی اثر نیست.

پنجشنبه، 28 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-17 ساعت 19:01
خبر بعدی : سوریه؛ رژیم بشار اسد یکصد تن دیگر را قتل عام کرد
خبر قبلی : درگیری مردم با مامورین انتظامی در نستان سردشت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -