وزير کشور الجزاير: گروگانگيران محاصره شده اند

گروگانگیران می گویند، تنها در صورتی حاضر به مذاکره هستند که نیروهای ارتش الجزایر از محاصره این میدان گازی دست بردارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از الجزیره، نیروهای الجزایری، افراد مسلحی را که در حمله به یک میدان گازی، چهل و یک نفر را گروگان گرفته اند، محاصره کردند.

گروگان گیران در گفتگو با رسانه های موریتانی اعلام کردند به تلافی عملیات فرانسه در مالی و همکاری الجزایر با آن کشور، چهل و یک غربی را از جمله اتباع فرانسوی، انگلیسی و ژاپنی و همچنین هفت آمریکایی به گروگان گرفته اند.

یک انگلیسی و یک الجزایری در این حمله کشته و شش تن دیگر از جمله یک انگلیسی، یک نروژی، یک اسکاتلندی و همچنین یک مامور امنیتی الجزایر و دو نیروی پلیس زخمی شدند.

دحو ولد قابلیه وزیر کشور الجزایر روز پنجشنبه در گفتگو با تلویزیون ملی این کشور با اعلام اینکه الجزایر با «تروریست ها» مذاکره نخواهد کرد، افزود آنها توسط نیروهای امنیتی و نظامی محاصره شده اند.

وی گفت گروگان گیران ظاهرا می خواهند با گروگان های خود از کشور خارج شوند که الجزایر، این درخواست را رد کرده است.

وی با تکذیب اینکه این افراد از مالی یا لیبی آمده اند، گفت آنها «حدود بیست تن از اهالی منطقه» هستند.

میدان گازی عین امناس نزدیک مرز لیبی به طور مشترک توسط شرکت بزرگ نفتی بی پی انگلیس، استات اویل نروژ و شرکت دولتی انرژی سوناتراچ الجزایر اداره می شود.

یک کارگر در صحنه در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این گروه مسلح خواستار آزادی صد زندانی در الجزایر در آزای آزادی گروگان های غربی است.

یک گروه که نام خود را «الموقعون بالدماء» (امضاکنندگان با خون) اعلام کرده، با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی موریتانیایی «الاخبار»، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و اعلام کرده این گروگان گیری به تلافی مداخله فرانسه در مالی و همکاری الجزایر صورت گرفته است.

این گروه خواستار پایان یافتن عملیات نظامی فرانسه در مالی شده است.

این حمله بامداد دیروز زمانی روی داد که افراد مسلح، یک اتوبوس حامل کارگران نفتی را به سمت فرودگاه عین امناس هدف قرار دادند و زمانیکه با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند، در مجتمع مسکونی این میدان گازی، گروگان گیری کردند.


پنجشنبه، 28 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-17 ساعت 09:01
خبر بعدی : اسلامگرایان سومالی گروگان فرانسوی را اعدام کردند
خبر قبلی : دو سوم ظرفيت اختصاص يافته به دانشجويان بدون آزمون خالی ماند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -