غیرت مرد ایرانی مانع سفر زنان مجرد اعلام شد

شهرزادنیوز: بحث بر سر بند لزوم اجازه مرد برای سفر زنان مجرد به خارج، در لایحه گذرنامه، همچنان ادامه دارد. اگر تا کنون تنها دختران مجرد زیر 18 سال می توانستند تنها با اجازه پدر یا ولی گذرنامه بگیرند، تصویب لایحه مزبور باعث خواهد شد تا زنان مجرد بالای 18 سال نیز تنها پس از کسب اجازه از از ولی یا قیم حق خروج داشته باشند.

در این میان سید حسین نقوی، سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس اسلامی، در گفتگویی با روزنامه شرق، طی سخنانی به شدت توهین آمیز، گفته است که غیرت مرد ایرانی اجازه نمی‌دهد که دختران جوان بدون اذن پدراز کشور خارج شوند.

وی هدف از این مصوبه را «حفظ صیانت از شهروندان ایرانی» دانست و در پاسخ به این سؤال که اگر هدف حفظ صیانت از شهروندان ایرانی است، چرا تنها سخن از زنان و دختران به میان می‏آید؟ گفت: دلیلش این است که غیرت ما اجازه نمی‌دهد که زنان ما در برخی از کشورها به امور فساد کشیده شوند. تجربه سختی است که بخواهی وارد هتلی در استانبول شوی و متوجه شوی که دختران ایرانی در آنجا به چه اموری مشغول‌اند.

این عضو بنیادگرای مجلس در پاسخ به این پرسش که تکلیف‌ میلیون‏ها زنی که از فردای تصویب این طرح با محدودیتی دیگر برای خروج از کشور مواجه می‌شوند، چیست؟ اظهار داشت که وی آن را «محدودیت» نمی‌داند. به گفته وی، «ولی» از همان ابتدا اجازه می‌دهد و «بعد هم خیال ما از بابت سفر و خروج دختران جوان راحت است» و هم حاشیه‌های امنیتی برای آبروی کشور به دنبال ندارد.

پنجشنبه، 28 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-17 ساعت 09:01
خبر بعدی : ژئوپارک قشم از لیست جهانی بیرون رانده شد
خبر قبلی : دو تن از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان به زندان رفتند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -