احمدی نژاد در مجلس: برای تغییر ذائقه شما لطیفه‌ای می‌گویم

ختم نطق احمدی نژاد با شعاری جدید: مردمی که قالی می بافند نباید روی حصیر زندگی کنند

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد امروز در پایان سخنان خود در جلسه مجلس گفت: حتی 4 ساعت هم شده می‌نشینم و حرف‌های شما را گوش می‌کنم؛ چه چیزی بهتر از سخنان برادرانه؟ اما وقتی دیگری تعیین کنید.

احمدی نژاد خطاب به نمایندگان گفت: در باره پیشنهاداتی که مطرح کردیم بحث کنید و به نتیجه برسید.

وی در پایان سخنانش گفت: مردمی که قالی می‌بافند نباید روی حصیر زندگی کنند و ملتی که روی دریای ثروت نشسته‌اند نباید فقیر داشته باشد. ملتی که تاریخ، فرهنگ و تمدن دارد همت، اراده و ایمان دارد، پیامبر،‌ علی، حسین و مهدی دارد، هرگز در نخواهد ماند و همه قله‌ها را فتح خواهد کرد.

رییس‌جمهور در آخرین بخش سخنانش در جمع نمایندگان مجلس به اهمیت اصلاح نظام بانکی و تصمیم دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما چند تا بانک را وکیل تمام ملت کرده‌ایم و تمام ملت را از صحنه فعالیت اقتصادی کنار گذاشته‌ایم. در صورتی که مردم باید در فعالیت اقتصادی مشارکت کنند، نظارت داشته باشند، ولی اکنون می‌بینیم که ثروت ملت را در چند بانک بلوکه کرده‌ایم و به این بانک‌ها می‌گوییم کجا خرج کنند و از آن طرف به ملت می‌گوییم که برو بگیر. این تمرکز باعث ایجاد رانت می‌شود ،‌نظارت مخدوش می‌شود و باعث می‌شود که سیاست‌ها درست اجرا نشوند.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که این امر دارای تبعات منفی است،افزود: امیدوارم در آینده نزدیک بتوانم با حضور در مجلس طرح اصلاح نظام بانکی و بحث‌های کارشناسی که در این زمینه در دولت صورت گرفته است را تشریح کنم.

رییس‌جمهور به دیگر برنامه طرح تحول اقتصادی از جمله طرح اصلاح نظام مالیاتی اشاره کرد و گفت: این طرح را ما در اختیار شما قرار داده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر شما آن را در اختیار دولت قرار بدهید.

رییس‌جمهور اظهار داشت: در دل طبقه برخوردار که کل اصول اقتصادی را در دست دارند، این موضوع مخالفان جدی دارد، امیدواریم که مجلس هرچه زودتر این طرح را بررسی کند ، میان‌بر بزند و آن را در اختیار دولت قرار دهد. اگر سیستم مالیاتی درست نشود، ما هرچه به مناطق محروم نیز کمک کنیم، باز هم به خاطر اشکالات سیستم مالیاتی به طبقه برخوردار بر می‌گردد.

وی همچنین به اصلاح نظام پولی و عزم دولت در این ارتباط اشاره کرد و گفت: ما در این ارتباط منتظر شرایط مناسب هستیم.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه با توجه به سرمایه و نفتی که در کشور ما وجود دارد نباید مردم دچار مشکلات این چنینی باشند، گفت: نباید مردمی که قالی می‌بافند روی حصیر بنشینند.

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت نهم و دهم بیشترین تعامل را با نمایندگان مجلس داشته‌ است،اظهارداشت:‌90 درصد صحبت‌های شما نیز در ارتباط با مشکلات مردم و مسائل مردم در این ارتباط است . ملت ما دارای ثروت عظیمی است و نباید مشکلات داشته باشد .

رییس‌جمهور با بیان اینکه برای حل این مشکلات و انجام کارهای بزرگ باید همه دست به دست هم بدهیم گفت: اقتصاد نیازمند تمرکز مدیریت است و از چند نقطه موازی حتی نمی‌شود یک اتاق را مدیریت کرد.

رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت تمرکز در امر اقتصاد گفت: تجربه نشان داده است که این دولت هر حرفی که می‌زند، پای آن می‌ایستد و آن را اجرا می‌کند و در واقع خود را فدا می‌کند تا اجرایی شود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در اجرا باید متمرکز شود،افزود: برنامه‌هایی که ما بیان می‌کنیم، اگر پشتیبانی شود و تصمیم‌گیری‌ها بر اجرا متمرکز باشد، به فضل الهی و کمک ملت اجرایی می‌شود و ما موفقیت آن را تضمین می‌کنیم، البته همانطور که اشاره شد باید در ارتباط با آن همراهی صورت بگیرد.

رییس‌جمهور در ادامه اظهارداشت: بعضا برخی دوستان در ملاقات با من می‌گویند شش ماه به پایان دولت بیشتر نمانده و رها کن و نمی‌شود کاری کرد، گفت: من یک سوال دارم مگر روزها با هم تفاوت دارد شش ماه اول با شش ماه آخر چه تفاوتی دارد روز اول دولت با روز آخر دولت چه تفاوتی دارد؟ چرا باید انگیزه‌ها تفاوت پیدا کند. باید تلاش‌ها تا روز آخر ادامه پیدا کند هر روز مهم است و باید کارهای بزرگ انجام داد. البته این دولت تمام می‌شود و مردم دولت دیگری را انتخاب می‌کنند و همه باید از انتخاب مردم پشتیبانی و حمایت کنند.

تا روز آخر باید کار کنیم

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه «تا روز آخر باید کار کنیم»، گفت: ما آماده‌ایم سختی‌ها را تحمل کنیم تا کارهای بزرگی انجام شود.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: برخی افراد و دوستان در بیرون و داخل هستند که بی‌انصافی کرده و از مرز نقد عبور می‌کنند. نقد بالاترین نعمت برای هر مقام و مسئولی است.

وی با بیان اینکه "من نمی‌خواهم گله یا اعتراضی کنم"، افزود: اتهام زدن درست نیست. ‌برخی گفتند دولت مخفیانه ارز فروخته و پول آن را برای یارانه‌ها پنهان کرده است. آقای ابوترابی شما را به جدت مگر ما با هم صحبت نکردیم که اجرای طرح هدفمندی بدون تفاهم دولت و مجلس ناممکن است؟ گفتم یا نگفتم؟ آیا این اتهام کوچکی است؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: هفت دستگاه بر دولت نظارت دارند و اینطوری آب خوردن هم برای من سخت است؛ مگر می‌شود مخفیانه این کار را کرد؟ این اتهامی است که آدم به راحتی به برادر مسلمان خود نمی‌تواند بزند، چه برسد به دولت. صادق‌ترین دولت را متهم کردند. به من می‌گویند چرا با مردم حرف می‌ز نم، همین اواخر ایراد گرفتند که چرا مسائلی را با مردم مطرح کردم. به مردم نگوییم به چه کسی بگوییم؟ دولت کار محرمانه‌ای ندارد.

در مورد بانک تندترین اتهامات را به فرزندان پاک دولت زدند

رییس‌جمهور با بیان اینکه در مورد بانک تندترین اتهامات را به فرزندان پاک دولت زدند، ادامه داد: برای تغییر ذائقه شما لطیفه‌ای می‌گویم. نقل می‌کنند که دوستی در اصفهان سخنرانی می‌کرد و هی اتهام می‌زد، یکی در پایان سخنان این شخص پرسیده بود آیا شما سندی هم دارید؟ این آقا پاسخ داده بود که هفت سال نهادهای نظارتی گشتند و نتوانستند سندی پیدا کنند آن وقت شما از من سند می‌خواهید؟ این موضوع البته واقعیت دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما می‌خواهیم تا روز آخر کار کنیم، هیچ بحث سیاسی نداریم. ملت ایران بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. هر طرحی که دولت اعلام می‌کند کمک کنید تا اجرایش را تضمین می‌کنیم.

چهارشنبه، 27 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-16 ساعت 09:01
خبر بعدی : شنيده شدن صدای انفجار و تيراندازی در کابل
خبر قبلی : ۴۸ زائر ربوده شده در سوریه بسیجی بودند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -