زیرنظر خامنه‌ای؛ خودداری از اعلام درآمد سالیانه امامزاده‌ها

دیگربان: احمد شرفخانی٬ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با انتقاد از اظهارات یک نماینده مجلس درباره گردش مالی اوقاف٬ حاضر نشد میزان درآمد این سازمان زیرنظر علی خامنه‌ای را اعلام کند.

آقای شرفخانی روز دوشنبه (۲۵ دی) در گفتگو با ایرنا اعلام کرده است: «۴۰ درصد درآمد موقوفات و امامزاده‌ها برای عمران و آبادی و ۳۰ درصد نیز صرف هزینه‌های جاری آب و برق و گاز و نیروهای خدمات می‌شود.»

وی افزوده که «۲۰ درصد درآمد‌های اوقاف صرف برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و ۱۰ درصد نیز حق‌التصدی است که صرف امورات امامزاده‌های کم درآمد و یا بدون درآمد می‌شود.»

این مقام اوقاف در عین حال حاضر نشده میزان درآمد سالیانه سازمان اوقاف که برخی نمایندگان مجلس در تلاش برای مشخص کردن آن هستند را اعلام کند.

درآمد یک میلیون و ۲۰۰ هزار رقبه٬ ۱۲۷ هزار موقوفه٬ هشت هزار و ۱۵۱ بقعه و ۱۰ هزار امامزاده در اختیار این سازمان که رئیس آن از سوی علی خامنه‌ای منصوب می‌شود٬ قرار دارد.

در ماه‌های اخیر برخی نمایندگان مجلس تلاش‌ها برای اطلاع از درآمد و هزینه‌های این سازمان را آغاز کرده‌اند که تاکنون به نتیجه‌ای مشخصی نرسیده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به طور تلویحی با انتقاد از این اقدام نمایندگان گفته که تلاش آن‌ها منجر به «سوء‌استفاده رسانه‌های بیگانه» شده است.

محمود احمدی‌نژاد سال ۱۳۹۰ تلاش‌های گسترده‌ای برای خارج کردن اداره اموال وقفی از زیرنظر این سازمان تحت نظر علی خامنه‌ای آغاز کرد که در ‌‌‌نهایت موفق به این کار نشد.

سه شنبه، 26 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-15 ساعت 11:01
خبر بعدی : تیشه به ریشه تاریخ جنوب با مجوزهای دولتی
خبر قبلی : کاهش درآمدهای ارزی؛ دلار از سبد ارزی حذف می ‌شود؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -