پاسداران: تغییر وزیر در سیاست‌های آمریکا تاثیری ندارد

به گزارش رادیو فرانسه، پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، به آنچه که «واکنش به سخنان وزیر دفاع جدید آمریکا در خصوص ایران» خوانده شد، اظهار داشت: «ما آمریکا را سیستمی از تفکر و سیاست تلقی می‌کنیم و تجربه تاریخی ما هم می‌گوید با تغییر چهره‌ها، سیستم‌ها و ارزش‌های نظام‌های فکری، نظام‌های سلطه تغییر خاصی نخواهد کرد.»

او ادامه داد: «ما آموخته‌ایم بین حرف و عمل قدرت‌های غربی تناقض‌ها و فاصله‌ها زیاد است و خودمان را بر اساس عمل آنها تنظیم می‌کنیم نه گفته‌هایشان. ما به این گونه گویش‌ها اعتماد نداریم تا زمانی که نظام‌های سلطه در عمل تغییرشان را نشان دهند.»

به نظر میرسد اظهارات این مقام سپاه پاسداران در واکنش به انتشار آرا و نظرات چاک هیگل- وزیر دفاع، مد نظر باراک اوباما برای دور دوم ریاست خود است؛ نظراتی که طی این روزها در رسانه‌های مختلف جهان به شدت مورد توجه و نقد و بررسی قرار گرفته‌اند.

سناتور چاک هیگل، سناتور سابق عضو حزب جمهوری خواه آمریکا است اما همواره به داشتن آرای مستقل در فضای سیاسی آمریکا معروف بوده است.

وی همواره نگاهی ملایم‌تر از بسیاری از همکاران خود در سنای آمریکا نسبت به ایران و دیدی بسیار منفی نسبت به جنگ و احتمال حمله آمریکا به ایران داشته است؛ او در سال 2006 طی یک سخنرانی تأکید کرد، آمریکا نباید با ایران وارد جنگ شود.

با این حال، امروز رسانه ها خبر از دیدار چاک هیگل با چند تن از سناتورها و مقامات با نفوذ هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا دادند.

بنابر این گزارش، چاک هیگل در این نشست عنوان کرده نظرات وی پیرامون ایران وهمچنین اسرائیل دچار سوء تفاهم شده است و او مدت‌های مدیدی است که از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران حمایت می‌کند.

او در این نشست که جزئیات آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته، گفته است: «من به شدت از تحریم‌های چندجانبه علیه ایران حمایت می‌کنم و باید از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای جلوگیری بعمل آید.»

دوشنبه، 25 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-14 ساعت 20:01
خبر بعدی : انتقال فعال دانشجويی به زندان کرج/اخراج دانشجوی بهايی
خبر قبلی : درگیری و دستگیری گروهی از دانشجویان در مشهد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -