کارمندان در بوشهر توان خرید برنج ندارند

افزایش قیمت ها که به دنبال نوسانات دلار و ارز به وجود آمد همه اقلام خارجی و تولیدات داخلی را تحت شعاع قرار داد.

به گزارش جنوب نیوز، در حال حاضر گرانی بحث روز عامه مردم شده است، کافی است سری به بازار بزنید تا متوجه این مهم شوید، افزایش قیمت ها در همه صنوف چشمگیر است مثال لوازم جانبی خودرو، لوازم برقی، لوازم خانگی و تزئینی، خرید و فروش رهن اجاره منزل در یک کلام قیمت همه کالاها چند برابر شده است.

صنفی که مردم عامی بیشتر با آن سر و کار دارند صنف خواربار و لبنیات است، در این گزارش به سراغ صنف خواربار و لبنیات رفته ایم.

60 درصد کارمندان برنج نمی خرند

رئیس صنف خواربار و لبنیات بوشهر به خبرنگار جنوب نیوز می گوید: در مرکز نمایندگی های بزرگ گرفته می شود به نوعی وابستگی ایجاد می کنند، ما را ملزم می کنند فقط از آنها خرید کنیم، نمونه اش شرکت نستله که یک شرکت دولتی اجناسش را سه برابر قیمت می فروشد کسی هم بررسی نمی کند.

عباس نامدار زاده ادامه داد: اگر من مغازه دار جنس هزار تومانی را صد تومان گران تر بفروشم برایم تشکیل پرونده می دهند، سر در مغازه ام پارچه می زنند و جریمه ام می کنند اما شرکت دولتی که یک نسکافه 200 گرمی را دو هفته پیش سیزده هزار تومان می فروخت حالا سی هزار تومان می فروشد مثل اینکه نمی بینند آب از آب تکان نمی خورد.

رئیس صنف خواربار و لبنیات می گوید: گرانی که در بازار مشهود است به مغازه دار نیز ضرر می رساند، در طول شش ماه گذشته 110 پروانه کسب باطل کرده ایم قدرت خرید مردم پایین آمده است، به جرأت می گویم 60 درصد کارمندان نمی توانند برنج بخرند.

وی اضافه می کند: مسئولان تصمیم دارند جلوی قاچاق کالا را بگیرند تا تورم مهار شود، تا زمانی که تریلی های بزرگ با پلاک دولتی در گمرک تردد می کنند و بازرسین با گرفتن رشوه جواب ارباب رجوع را می دهند جلوی ورود کالای قاچاق گرفته نمی شود.

نامدار زاده اضافه می کند: دولت نمی تواند از قشر بازاری حمایت کند، از اجرای طرح شبنم سخن می گویند برای جنسی که شاید دویست تومان برای من سود داشته باشد صد تومان می گیرند تا بارکد کالابزنند، اگر قرار است دولت خدماتی ارائه کند چرا خدمات را ریگان ارائه نمی دهد متاسفانه عرف شده اول طرح اجرا شود سپس سعی می کنند ایرادهایش را اصلاح می کنند.

رئیس صنف خواربار و لبنیات بوشهر گفت: طرح شبنم به بازار شهرهای مرز نشین آسیب می زند، داستان ته لنجی امتیازی است برای شهر های مرز نشین که اصلا با طرح شبنم هماهنگی ندارد، اجناس ته لنجی بارکد نمی گیرند چگونه قرار است این طرح اجرا شود نمی دانم.

مردم ما کالای لوکس می پسندند

رئیس مجمع امور صنفی بوشهر در این باره می گوید: استان بوشهر صد در صد مصرف کننده است، افزایش قیمت برخی کالا ها در کارخانه اعمال می شود، ناهماهنگی هایی نیز به وجود آمده است، روی کالا قیمت می خورد هزار تومان، فاکتور که به فروشنده تحویل می دهند هزارو سیصد است! چه کاری می توانم انجام دهم؟

مصطفی گراشی در گفتگو با خبرنگار جنوب نیوز اظهار داشت: در شرایط کنونی ممکن است برخی اجحاف کنند، برخی هم که دنبال آشوب هستند سعی دارند در بازار آشوب به پا کنند، بیشترین تمرکز ما روی صنف خواربار و لبنیات است بازرسین ما و بازرسین بازرگانی بازار را رصد می کنند و گزارش می دهند.

وی در خصوص تفاوت قیمت میوه و تربار در بوشهر و دیگر شهرستانها گفت: اگر خیابان امام بوشهر را با میدان برازجان مقایسه کنیم تفاوت قیمت وجود دارد اما اگر بازار صفا را مقایسه کنیم تفاوت قیمت وجود ندارد، مردم ما کالای لوکس می پسندند هزینه هم می کنند، نمی خواهم توجیه کنم قبول کنید سیب کیلویی هزار تومان با سیب کیلویی دو هزارپانصد تومان یا سه هزار تومان تفاوت دارد، در شهرستانهای دیگر هم مغازه های لوکس هستند که میوه را دست چین کرده و با قیمت بالا عرضه می کنند.

بر اساس این گزارش، اداره آمار بانک ‌مرکزی امروز اعلام کرد که نرخ تورم در آذرماه 1391 معادل 27.4 درصد بوده است.

شنبه، 23 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-12 ساعت 12:01
خبر بعدی : زلزله؛ ۶۰ درصد خانه های بلداجی خسارت دیده
خبر قبلی : اعتراض شديد شیخ الازهر به تبعيض مذهبی در ایران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -