حمله فرانسه به مواضع اسلامگرایان سومالی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو، اسلامگرایان الشباب اعلام کردند نیروهای فرانسوی به منظور آزادسازی یکی از هموطنانشان که به گروگان گرفته شده بود، شامگاه جمعه به منطقه ای در جنوب سومالی حمله هوایی کردند.

به گفته شاهدان ، چهار هلیکوپتر نظامی به منطقه مسکونی بولومارر، در یکصد و ده کیلومتری جنوب موگادیشو، پایتخت سومالی که تحت کنترل شورشیان الشباب قرار دارد حمله کردند.


گروگان فرانسوی کشته شد

در پی حمله نیروهای فرانسوی به جنوب موگادیشو ، پایتخت سومالی برای آزاد کردن یک گروگان فرانسوی، وزارت دفاع فرانسه در خبری فوری اعلام کرد در این عملیات که با شکست مواجه شد، دو نظامی فرانسوی و هفده تروریست الشباب کشته شدند.

این منبع افزود، گروگان فرانسوی نیز توسط افرادی که او را زندانی کرده بودند، کشته شده است.

یکی از ساکنان موگادیشو گفت، این حمله نیمه شب روی داد و کسی دقیقا از آنچه واقعا روی داده خبری ندارد ، اما صبح چند جسد بر روی زمین قرار داشتند که یکی از آنها یک مرد سفیدپوست بود. در این تیراندازی ها همچنین سه غیرنظامی کشته شدند.

دو مأمور سرویس های اطلاعاتی فرانسه چهاردهم ژوئیه دو هزار و نه توسط شورشیان الشباب ربوده شدند که یکی از آنها اوت همان سال آزاد شد و مأمور دوم به نام دنیس الکس در اسارت نیروهای الشباب بود.

این مأمور یکی از نه فرانسوی است که خارج از فرانسه در خاک آفریقا به گروگان گرفته شده اند.


عمليات نیروهای فرانسوی در مالی

منابع نظامی مالی اعلام کردند پیشروی اسلامگرایان که از نه ماه پیش کنترل شمال کشور را در دست دارند و در صدد بودند به طرف جنوب حرکت کنند، با ضد حمله ارتش مالی و با پشتیبانی نیروهای خارجی (فرانسه) متوقف شده است.

از سوی دیگر سفیر فرانسه در سازمان ملل نیز به شورای امنیت اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور در حمایت از ارتش مالی به منظور مقابله با شورشیان تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد یافت .



شنبه، 23 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-12 ساعت 10:01
خبر بعدی : سرکوب مخالفان سانسور رسانه‌ ها در چین
خبر قبلی : ماجرای شفای مداح نابینای 12 ساله


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -