آزادی موقت کشیش «ورویر آوانسیان» به قید وثیقه

کشیش « ورویر آوانسیان» علیرغم بیماری شدید، در حالی که نیازمند مراقبت های ویژه پزشکی بوده بازداشت می شود، وی در طی دوران بازداشت خود ضمن باجویی از ایشان، بارها جهت انجام عمل دیالیز با لباس زندان به بیمارستان منتقل می شود، نامبرده پس از 15 روز بطور موقت آزاد می گردد.

به نقل از گزارشگران آژانس خبرمسیحیان ایران « محبت نیوز»، کشیش "ورویر آوانسیان" پس از گذشت 15 روز بازداشت بطور موقت آزاد شد.

کشیش «ورویر آوانسیان» که پس از بازداشت جهت بازجویی به بازداشتگاه زندان اوین انتقال یافته بود، در روز پنجشنبه مورخ 21 دی ماه 1391 برابر با ( 10 ژانویه 2013) از بازداشتگاه زندان اوین آزاد شد.

بر اساس خبر دریافتی، کشیش « ورویر » بطور مشروط و با سپردن وثیقه سند ملکی که گفته می شود به ارزش 150 میلیون تومان بوده صورت گرفته است، همچنین گفته می شود وی همچنان باید در انتظار احضاریه و دادگاهی نیز در ارتباط با پرونده خود باشد.

هنوز تاکنون از علت و دلایل بازداشت این کشیش مسیحی گزارشی منتشر نشده اما بر حسب مستندات از دلایل بازداشت ایشان می تواند ارتباط با نوکیشان مسیحی در داخل ایران باشد.

کشیش « ورویر آوانسیان» از ایرانیان ارامنه مسیحی است که در روز پنجشنبه مورخ 7 دی ماه 1391 برابر با ( 27 دسامبر 2012) بهمراه تعدای از نوکیشان مسیحی فارسی زبان ساکن تهران، که به مناسبت زاد روز تولد عیسای مسیح - كریسمس- و سال نو میلادی به منظور دعا و شكرگذاری و پرستش در خانه ای واقع در منطقه شمالی تهران گردهم آمده بودند، ایشان توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

دیگر افراد حاظر در آن مکان که منابع خبری به «محبت نیوز» تعداد آنها را حدود 50 نفر ذکر کرده اند، ماموران امنیتی پس از ساعت ها بازداشت موقت، برگه های سوالات ی را که از آن می شود به عنوان «برگه های بازجویی» یاد کرد در اختیار نوکیشان مسیحی قرار دادند تا مشخصات فردی خود، خانواده و آدرس و نحوه تماس خود را بنویسند . در این برگه ها همچنین از این افراد خواسته شده تا آدرس کاربری فیس بوک خود را نیز بهمراه پسورد و همچنین آدرس ایمیل های شخصی و پسورد آن را در برگه های فرم بنویسند ! و پس از آن این افراد پس از ساعت ها اجازه یافتند تا آن مکان را ترک کنند.

- بازجویی از منازل برخی از نوکیشان مسیحی مرتبط

همچنین گفته شده، درارتباط با بازداشت کشیش «ورویر آوانسیان» ماموران خانه های برخی از نوکیشان مسیحی که ظن آن می رفت با این کشیش مسیحی در ارتباط باشند مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند.

ماموران امنیتی که برخی از آنان نقابی را نیز بر چهره داشتند تا گویا مورد شناسایی قرار نگیرند در روزهای پس از این واقعه به منازل برخی از نوکیشان مسیحی مراجعه و در کمال خوش رفتاری اقدام به بازرسی و تفتیش خانه هایشان نموده اند که همزمان برخی از وسایل شخصی این افراد اعم از لب تاب، فلش مموری ، سی دی ، کتب و یا جزوات این افراد را ضبط و با خود بردند.

- اقدام نمایندگان اقلیت ارامنه در مجلس شورای اسلامی

در خبری دیگر گفته می شود، برخی از نمایندگان اقلیت ارامنه در مجلس شورای اسلامی پس انتشار خبر بازداشت کشیش «ورویر آوانسیان» پیگیر این موضوع شده تا هر چه زودتر زمینه های لازم نسبت به آزادی این کشیش بیمار که نیازمند مراقبت های پزشکی است در این مورد اقداماتی صورت دهند . این اقدام نمایندگان مجلس هنوز از سوی منابع خبری « محبت نیوز» مورد تائید قرار نگرفته است.

بازداشت کشیش «ورویر آوانسیان» 60 ساله در حالی صورت گرفت که ایشان بدلیل مشکلات و ناراحتی کلیه های خود نیازمند مراقبت های ویژه می باشد ، وی در طول بازداشت در طول هفته به مدت سه بار نیاز به انجام عمل دیالیز داشته که هر بار توسط ماموران و با لباس زندان تحت تدابیر شدید امنیتی به بخش مرکز فوق تخصصی شهید هاشمی نژاد منتقل و پس از انجام عمل دیالیز مجددن به بازداشتگاه زندان اوین باز می گشت.

« ورویر آوانسیان » بعنوان کشیش کلیسای نارمک در تهران (شبانی و خدمت در بین ارامنه و مسیحیان فارسی زبان) را پیش تر بر عهده داشت که به دلیل بیماری شدید قلبی و جراحی‌های بسیار که تاکنون انجام داده است خود را سال ها پیش ازسمت کشیش ی بازنشست کرد.

پنجشنبه، 21 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-10 ساعت 23:01
خبر بعدی : چرا هويت مسئله ای سياسی نيست؟ - اسماعيل نوری علا
خبر قبلی : احتمال دست داشتن رژیم اسد در قتل سه فعال کُرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -