اطلاع خانواده‌ها از زندگی مشترک دختران و پسران مجرد

شهرزادنیوز: دگرگونی ارزش‌ها در روابط دختر و پسر، علیرغم تبلیغات و تنبیهات 33 ساله مقامات جمهوری اسلامی، به جایی رسیده است که به گفته یک آسیب شناس اسلامی، بیش از ۹۰ درصد خانواده‌ها از زندگی مشترک فرزندانشان مطلع هستند و با این اتفاق کنارآمده‌اند.

مصطفی فروتن، کارشناس آسیب اجتماعی، در گفتگویی با ایلنا، در رابطه با افزایش زندگی مشترک دختران و پسران مجرد و هم‌چنین عدم استقبال جوانان از ازدواج گفته است که «این معضل» ‌هیچ ارتباطی با میزان درآمد و تحصیلات افراد ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو، اظهار داشت که رشد زندگی صنعتی و افزایش مهاجرت در شهر‌ها موجب افزایش زندگی مشترک بین جوانان شده است؛ به گونه‌ای که پس از مهاجرت افراد به همراه و یا همسفر نیاز دارند لذا این امر عاملی در افزایش زندگی مشترک جوانان است.

به گفته وی، بر روی در و دیوار شهر آگهی‌های هم‌خانه آقا و خانم مشاهده می‌شود و حتی این آگهی‌ها در بین دانشجویان و مجتمع‌های تجاری به صورت یک تجارت محسوب می گردد.

این آسیب شناس همچنین اعتراف کرده است که ماهواره ها در این زمینه نقش تعیین کننده دارند و «بیش از ۹۸ درصد آموزشهای ضد ارزش‌ها» از طریق ماهواره، صورت می‌گیرد.

وی راهکار مقابله با این پدیده را «اعطای تسهیلات و بسترهای مناسب ازدواج» جهت تشویق جوانان به امر ازدواج دانست.

چهارشنبه، 20 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-09 ساعت 00:01
خبر بعدی : ۸۰ درصد کارگران طلا و جواهرسازی بیکار شدند
خبر قبلی : سازش در انتخابات؛ خامنه ای همه درهای ممکن را بست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -