سازش در انتخابات؛ خامنه ای همه درهای ممکن را بست

جعفر پویه

روز گذشته (سه شنبه) علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم جمهوری اسلامی، در یک سخنرانی تند و پر از تهدید و ناسزا، همه درهای ممکن برای سازش در انتخابات با باندهای رقیب را بست.

او در این سخنرانی نشان داد که همچنان از تهدید امنیتی انتخابات واهمه دارد و رقبای قدرت یکدست خود را کسانی دانست که "به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می کنند".

خامنه ای با تهدید گفت: "آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی می کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگویید انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟"

او همچنان از گزینش افراد توسط شورای نگهبان پشتیبانی و از حذف رقبای قدرت خود با مهندسی انتخابات حمایت کرده و گفت: "در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مساله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟"

او در حالی این حرفها را به زبان می آورد که باندهای مختلف رژیم این روزها به شدت با یکدیگر درگیر بوده و همدیگر را به فساد، کلاهبرداری و دزدی متهم کرده و تلاش می کنند تا یکدیگر را از چرخه قدرت به بیرون پرتاب کنند.

خامنه ای امکان افشاگری دزدیهای افراد وابسته به خود در این درگیریها را کار دشمن دانسته و گفت: "ممکن است کسانی سعی کنند، در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه‌ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست."

کاملا مشخص است که تهدیدهای خامنه ای رو به کسانی است که این روزها در حال تدارک برای انتخابات سال آینده هستند. تلاش هاشمی رفسنجانی برای تثبیت وضعیت خود و جلوگیری از اخراج و سر و صدای عسگر اولادی و دار و دسته موتلفه از یکسو و حرکات تهدید آمیز دار و دسته احمدی نژاد و نظامی – امنیتی های دولتی از سوی دیگر، به شدت عرصه را بر او تنگ کرده است.

این در حالی است که باندهای معروف به اصلاح طلب و خط امامیهای دوم خردادی، آخرین روزنه های امیدشان نیز بسته شده و خامنه ای آنها را کسانی دانست که "راه و روشهای بسیار خوب قوانین برای برگزاری انتخابات سالم" را نمی پذیرند و غیر قانونی عمل می کنند. و مثال زد: "همچنانکه برخی در سال ۸۸ این طور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر به وجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند."

خامنه ای بار دیگر خطوط انتخابات آینده ریاست جمهوری رژیم را ترسیم کرد و به کاندیداها دستور داد: "کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند، باید بتوانند بار مسوولیت را بکشند، صلاحیتهای مورد نظر شورای نگهبان را در خود ملاحظه کنند و باید بخواهند که قانون اساسی را اجرا کنند."

تاکید او به لحاظ کردن "صلاحیتهای مورد نظر شورای نگهبان" از هم اکنون جلوی هرگونه اعتراضی به حذف و طرد شدن توسط آن شورا را گرفته است. او اینگونه می گوید این کاندیداها هستند که باید خود را با شرایط شورای نگهبان وفق بدهند، در غیر این صورت شورای تحت نظر او مجاز است هر آنکس را که نمی پسندد، از چرخه رقابت داخل رژیم حذف کند و آن فرد از هم اکنون حق اعتراض اش سلب شده است.

اتهام "همکاری با دشمن" و "کمک به تحقق اهداف دولتهای مستکبر" خامنه ای به رقبا، ترس از تهدید امنیتی انتخابات و فرار او به جلو ست. سخنرانی خامنه ای در این روز از یک طرف خط کشی با مخالفانش است و از طرف دیگر نشانه ترس از مردمی است که دیگر حاضر نیستند به رژیم جنایتکاران و دزدان چپاولگر ولایت او گردن بگذراند.

چهارشنبه، 20 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-09 ساعت 00:01
خبر بعدی : اطلاع خانواده‌ها از زندگی مشترک دختران و پسران مجرد
خبر قبلی : لاریجانی: جلسه با احمدی نژاد «علنی» برگزار می‌شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -