حمله منبع حکومتی به مرحوم آیت الله شریعتمداری

"سیرنیوز": مدتی است اندک شماری از معاندان نظام و فراریان به دامن غرب پناهنده شده تلاش می کنند تا با نبش قبر ماجرای فوت کاظم شریعمتداری ، اینگونه وانمود کنند که در دوره پس از انقلاب به مسایل پزشکی او رسیدگی نشد.

این افراد سعی می کنند مسوولان نظام را در این زمینه مقصر جلوه دهند غافل از آنکه تمامی اسناد و مدارک موجود نشانگر این واقعیت است که با وجود همراهی های وی با نظام ستم شاهی، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افرادی را برای رسیدگی به وضعیت درمانی وی مامور و این موضوع را دایم پیگیری کردند و بر همین اساس ادعاهای واهی چنین افرادی آن هم بعد از گذشت این همه سال از واقعه فوت او نمی تواند منشاء اثری در این زمینه باشد.

پر واضح است طرح این موضوع در این برهه زمانی با هدف تحریک مردم به برخی مسایل و دور نگهداشتن آنان از مساله اصلی کشور یعنی انتخابات پیش رو است.

سید کاظم شریعتمداری پس از تبعید امام و فروکش کردن ظاهری مبارزات دیگر حتی در صحنه ی علنی هم به موضع گیری ها مخالف رژیم شاه نمی پرداخت ، اسناد متعدد همکاری او با رژیم در این دوره نیز موجود است.

آقای شریعتمداری در برهه ای از نهضت انقلاب عامل کشتار مردم را نه رژیم سفاک شاه، بلکه روشنگری های امام خمینی معرفی می کند و بعد هم با سخنی که از هر عالم دینی بسیار بعید است، حکومت دینی را درایران به ضرر دین معرفی می کند.

وی افزوده است یکی ازپایگاه های مخالفت با رژیم سلطنتی ایران نجف است، که من صددرصد با این پایگاه مخالفم. من برای حفظ مملکت و دیانت و سلطنت فکر می کنم. ...( امام ) خمینی با رژیم ایران مخالف است و نجف پایگاه موج براندازی علیه ایران می باشد. بسیاری از این اعلامیه ها و گفتارها که از نجف فرستاده می شود سبب تظاهرات و آدم کشی ها بوده و اگر عوامل دیگری را هم به عنوان مسبب این وقایع در نظر بگیریم، یقیناً تحریکات انجام شده از نجف بیشترین اثر را داشته و رقمی نزدیک به صددرصد را از لحاظ اثربخشی تشکیل می دهد.

** طراحی چندلایه برای حفظ سلطنت!

آقای شریعتمداری در قالب یک تئوریسین برای رژیم شاه ظاهر شد و طرحی کوتاه مدت و میان مدت برای ایستادن در برابر موج انقلاب عرضه کرد که لازمه اش همکاری هرچه بیشتر وی و ساواک بود.

آقای شریعتمداری بدون توجه به ریشه های اصلی قیام (یعنی خواست حکومت اسلامی) می خواست که مبارزه با فساد جدی تر و قاطع تر شود در حالی که هر کسی در آن زمان می دانست ریشه فساد شخص شاه و خاندان پهلوی و رژیم سلطنتی طاغوت است.

ظاهرا تقدیر خداوند این است که هرچه پیش می رویم اسناد جدیدتری از خیانتهای نفاق آلود این شخص آشکار می شود.

پرویز ثابتی، نام آشنا ترین مقام امنیتی رژیم طاغوت بود که مستقیما در طراحی سیستم امنیتی رژیم و سرکوب انقلابیون نقش بلاواسطه داشت. او که بعد از انقلاب در خیل فراریان از کشور قرار گرفت، به دلایل مختلف تا چندی پیش زبان نگشوده بود ولی اخیرا کتاب خاطراتش (که به صورت مصاحبه ای مفصل است) در آمریکا منتشر شده است. این کتاب که حاوی نکات قابل تأملی از فساد رژیم طاغوت است، بررسی جداگانه ای می طلب اما بحث مورد اشاره ما قسمتی از این کتاب است که او به بررسی رابطه شریعتمداری و رژیم شاه می پردازد. در آنجا در جواب مصاحبه گر که می پرسد: «واقعاً آیت الله شریعتمداری با ساواک همکاری می کرد؟»، ثابتی می گوید:

« من با او ارتباط داشتم و هر سال دو بار او را می دیدم . به مناسبت عید نوروز ، در قم می رفتم دیدنش. بعد هم تابستان می رفت مشهد و وقتی می آمد چند روزی تهران می ماند و در خانه ای در خیابان امیریه و من می رفتم و دیداری می کردیم. بقیه اش همه اش عباسی [داماد شریعتمداری که بعدها هم جز متهمان اصلی توطئه براندازی قطب زاده بود و دستگیر شد] بود که واسطه بود. اما شریعتمداری مأمور ما نبود. او شخصیتی وارسته و مستقل بود و در پاره ای موارد هم نظریاتی بر خلاف سیاست شاه و ساواک داشت. قبل از اینکه عباسی دامادش، رابط ما بشود، زنجانی نامی که پیشکارش بود رابط با ساواک بود. ... شریعتمداری همیشه به من می گفت"جلوی این خمینی چی ها را بگیرید." بعد هم لیست اسامی خمینی چی ها یعنی طرفداران خمینی را عباسی می آورد به ما می داد که اینها کی هستند که برای خمینی دارند در شهرستان ها کا ر می کنند.»

اما همه ماجرا به همین جا ختم نمی شود و قسمت اصلی ماجرا در ادامه آمده است، آنجا که ثابتی برای اولین بار و به عنوان یکی از بالاترین مقام امنیتی رژیم شاه صراحتا تأیید می کند که شریعتمداری فتوای قتل امام خمینی را برای رژیم طاغوت صادر کرده بود. سؤال کننده که غیر از ثابتی با چندین مقام بلندپایه دیگر ساواک هم مستقیما گفتگو داشته، از ثابتی پرسیده است: «از یکی از مقامات ساواک شنیده ام که حتی فکر کنم عید سال 57 بوده که [شریعتمداری] به شما یا یکی دیگر از مقامات ساواک گفته: "آقا گفتیم که این خمینی چی ها را جدی بگیرید که نگرفتید. من به شما می گویم، که من به عنوان یک مجتهد به شما می گویم که او دارد فتنه علیه اسلام می کند و قتلش واجب است و شما می توانید آدم بفرستید و این را بکشید."»

ثابتی هم صریحا این گفته را تأیید کرده و گفته است: «به من این مطلب را گفت و من گفتم:"حضرت آیت الله، شما که این همه پیرو دارید، خب به یکی از اینها فتوایتان را بدهید. ما که نمی توانیم چنین کاری بکنیم." گفت: "نه. من چرا بکنم؟ باید شما بکنید و شما مسئول امنیت هستید. برای اینکه امنیت مملکت را به هم زده.» یعنی نا این حد مخالف [امام خمینی] بود.

بدین ترتیب و با این مدرک جدید، از طرفی کارنامه درخشان(!) خیانت های شریعتمداری کامل تر شده و از طرف دیگر برای کسانی که نسبت به حضور او در نقشه های خونینی مثل کودتای نوژه یا کودتای قطب زاده (که در هر دو، قتل امام جزو برنامه های اصلی بود) شک داشتند، ثابت می کند که از این شخص، چنین کارهایی نه تنها بعید نبوده بلکه دقیقا انتظار می رفته است!


سه شنبه، 19 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-08 ساعت 13:01
خبر بعدی : انتقاد مقام اسرائیلی از معرفی رئیس جدید پنتاگون
خبر قبلی : وزارت نفت: در باره تحریم نفتی اظهار نظر نکنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -