۱۶ واحد صنعتی كردستان در آستانه تعطیلی‌اند

وعدهای دولت در خصوص ایجاد واحد‌های اشتغال‌زا در این استان محروم هنوز به ثمر نرسیده است/ بسیاری از کارخانجات صنعتی و تولیدی استان به علت کمبود نقدینگی، نوسانات نرخ ارز و عدم حمایت جدی از تولید و اشتغال تعطیل شده‌اند.

دو روز پس از آنکه یک مقام مسئول در کردستان از استخدام بیش از ۲۰ هزار نفر از جوانان این استان «در آینده نزدیک» خبر داد، دبیر اجرایی خانه کارگر استان کردستان اعلام کرد: بسیاری از کارخانجات صنعتی و تولیدی استان به علت کمبود نقدینگی، نوسانات نرخ ارز و عدم حمایت جدی از تولید و اشتغال تعطیل شده‌اند.

عباسعلی صفری در این باره به ایلنا گفت: در حال حاضر در استان کردستان ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی بحران‌زده وجود دارد که به بهانه‌های مختلفی همانند بحرانهای اقتصادی حاصل از کمبود نقدینگی، حقوق کارگران خود را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

به اعتقاد وی همه کارگران باید از امنیت شغلی مطلوبی برخوردار باشند چرا که بی‌توجه‌ای به این امر مهم باعث بروز بحران‌های اقتصادی در واحد‌ها ی تولیدی می‌شود.

این فعال کارگری با نام بردن از چند واحد تولیدی تعطیل این استان از جمله نساجی کردستان، شاهو، آجر ماشینی شن، کچ کردستان، اضافه کرد: دولت باید بیشتر ین توجه خود را بر روی واحد‌های بحران‌زده و زیان‌ده معطوف کند و با سرمایه گذاری و حمایت از این واحد‌ها، از تعطیلی و بیکاری کارگران جلوگیری کند.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از مصوبات اجرا نشده دولت در زمینه اشتغال زایی تصریح کرد: وعدهای دولت در خصوص ایجاد واحد‌های اشتغال‌زا در این استان محروم هنوز به ثمر نرسیده است.

سه شنبه، 19 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-08 ساعت 09:01
خبر بعدی : آغاز ساخت نمونه آزمایشگاهی نیروگاه گداخت هسته ای
خبر قبلی : دولت قصد تجزیه سازمان تامین اجتماعی را دارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -