سخنگوی دولت هم مثل رئیسش خلافکار شده است

نادر قاضی پور یکی از شاخص ترین نمایندگان اینروزهای مجلس شورای اسلامی است که همواره در طول دوران نمایندگی اش در ادوار مختلف مجلس به صراحت لهجه معروف بوده است در گفتگو با صراط انتقادات تندی را روانه دستگاه اجرایی کشور کرد .
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به برخی تخلفات دولت از قانون ، با تاکید حضور غیر قانونی علی نیکزاد بر مسند وزارت ارتباطات، در اظهار نظری صریح به صحبت های اخبر غلامحسین الهام واکنش نشان داد.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار صراط که واکنش مجلس در برابر برخی قانون شکنی های دولت چیست اظهار داشت: مثلی وجود دارد که قانون هر چقدر بد هم که باشد از بی قانونی بهتر است، فلذا وقتی مصوبات مجلس شورای اسلامی به تصویب شورای محترم نگهبان می رسد از آن لحظه بر همگان لازم الاجرا است.
قاضی پور در ادامه یادآور شد: وقتی آقای لاریجانی قانونی را به دولت ابلاغ کرد، دولت موظف به اجرای آن است که متاسفانه دیده شده گاهی بی توجهی مسئولان به قوانین باعث شود ریاست محترم مجلس شورای اسلامی شخصا قوانین را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کنند و این کار مصداق یکی از تخلفات آشکار دولت محسوب می شود.
این عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت انتصاب یک وزیر بعنوان سرپرست یک وزارتخانه دیگر گفت: وقتی که رهبر معظم انقلاب صراحتا می فرمایند قانون فصل الخطاب است توقع می رفت که آقای احمدی نژاد با لبیک به قانون علی نیکزاد را از سرپرستی وزارت ارتباطات برکنار و شخص جدیدی را منصوب می کردند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که احتمال دارد دولت بخواهد علی نیکزاد را بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری وارد صحنه انتخابات کند یادآور شد: ادامه فعالیت های آقای نیکزاد در وزارت ارتباطات یک کار غیرقانونی است و اگر ایشان بعد از ابلاغ مصوبه مجلس، بعنوان مسئول در وزارت ارتباطات سندی را امضا کنند شورای محترم نگهبان در سوابق وی این مسئله را برای عدم احراز صلاحیت مدنظر قرار خواهد داد.
نادر قاضی پور در ادامه اظهاراتش با اشاره به مصوبه اخیر هیئت وزیران که مجوز استخدام 125500 نفر در کشور را صادر کرده و با مخالفت مجلس همراه شد ؛ به صحبت های سخنگوی دولت مبنی بر عزم دولت برای اجرای این مصوبه واکنش نشان داد و گفت:" آقای الهام هم مثل رئیسش خلافکار شده است".
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تفسیر مصوبات مجلس تنها به عهده قوه مقننه است و تفسیر قانون اساسی به عهده شورای محترم نگهبان و ما به صراحت اعلام کردیم که این طرح استخدامی نقشه حلقه انحرافی است و ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

دوشنبه، 18 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-07 ساعت 12:01
خبر بعدی : با اجرایی شدن مصوبات دولت، نظام اداری فرو می ریزد
خبر قبلی : در جرایم اقتصادی ردپای روسای اطلاعاتی دیده می‌شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -