دولت برای تأمين يارانه‌های مرحله اول هم دچار مشکل است

حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنوري، مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به طرح صحبت‌هايي درباره يارانه 5 برابري يا 110 هزار توماني و مقاصد اصلي اين شبهات گفت: اين صحبت‌ها سياسي است. به هر حال مجلس در اين زمينه محدوديت قانوني ايجاد کرده است و تا نمايندگان مجلس همراهي نکنند تحقق مرحله دوم طرح هدفمندي آنچنان که رئيس‌جمهور مي‌گويد غيرممکن است. ضمن اينکه تأمين منابع براي تحقق مدعاي دولت نيز مشکل اصلي است. زيرا کمبودهايي که دولت در بحث بودجه‌ دارد و بر اثر مقولات مختلفي ايجاد شده‌اند؛ بطور طبيعي تامين منابع ادعاي يارانه 5 برابري را دچار مشکل مي‌کند.

مشاور نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي مشرق افزود: نکته سوم در بحث شبهه يارانه‌هاي 5 برابري اين است که دولت براي تأمين منابع يارانه‌ها در دور اول هم با مشکلاتي مواجه است و حتي در اين زمينه مرتکب تخلفاتي هم شد لذا اکنون ما اطلاعي نداريم که دولتي‌ها از کدام منبع يا منابع قصد دارند مرحله دوم هدفمندي را با وجود منع قانوني مجلس به اجرا بگذارند. حجت‌الاسلام ذوالنوري با بيان اينکه شايد آنها از راه‌هاي غريبه مي‌خواهند مسئله را حل کنند که اينطور تبليغات مي‌کنند تصريح کرد: البته بايد در نظر داشت که ممکن است دولت ارزي را که از محل مازاد فروش نفت به چنگ آورده و الآن هم مجلس مطالبه آن را دارد که به صندوق ذخيره ارزي برگردد، براي اين کار در نظر گرفته است و طبيعتاً ممکن است اين پول‌ها که هم‌اکنون در جايي در حال نگهداري است را بخواهند در آستانه انتخابات خرج و بوسيله آنها فضا ايجاد کنند.

اين استاد دانشگاه همچنين با بيان اينکه البته کمک به مردم في‌النفسه چيز بدي نيست به شرط آنکه تبعات منفي نداشته باشد، گفت: همانطور که وضوح دارد در قبال وعده يارانه 5 برابري بايد شاهد گراني فزاينده بسياري چيزهاي ديگر هم باشيم که مردم قطعاً خواهان اين مسئله نيستند.

وي افزود: در اين قضيه بايد همه نهادهاي نظام مثل مجلس درگير باشند و لذا معتقدم در اين زمينه تکروي امکان وقوع ندارد اما اگر هم باشد فصلي و مقطعي و با عوارض منفي فراوان همراه خواهد بود.

دوشنبه، 18 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-07 ساعت 11:01
خبر بعدی : تشکيل کميته شناسايی بدهکاران بزرگ بانکی
خبر قبلی : ماجراجويی جديد برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -