كاهش قدرت خرید، انگیزه كار را از كارگران گرفته

هر کسی در در هر كجای ایران در میان خویشاوندان خود یک الی دو بیکار جویای کار سراغ دارد كه این شرایط عینی با آمارهای دولتی همسو نیست.
دبیر خانه کارگر گلستان معتقد است کاهش قدرت خرید اقشار حقوق‌بگیر بواسطه كاهش ارزش پول ملی، علاوه بر آنكه انگیزه كار كردن را از كارگران گرفته است، باعث آسیب‌پذیری آنان در مقابل معضلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد و.. شده است.

هادی رضا‌زاده با بیان اینکه قدرت خرید اکثریت مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد استان گلستان کاهش یافته است، به ایلنا گفت: افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی با وجود ثابت ماندن دستمزد و كاهش ارزش آن، انگیزه كار كردن را از كارگران شاغل گرفته است و این در حالی است كه به دلیل بحران صنعتی كه حتی مسئولان دولتی به آن معترفند، هر روز شاهد تعطیلی كارگاه‌ها و كارخانه‌ها و بیكاری كارگران‌شان هستیم.

او ادامه داد: در این شرایط مقاومت اقشار ضعیف در مقابل معضلات اجتماعی به طرز مشهودی كاهش یافته است و لازم است نهادهای مدنی با انجام تحقیقات علمی، به مسئولان هشدار دهند.

دبیر خانه كارگر گلستان افزود: بسیاری از ارزاق و مایحتاج عمومی مردم نسبت به سال گذشته از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و این در حالی است كه دستمزد كارگران تغییری نكرده است.

به گفته این فعال كارگری، از یک سو گرانی‌ها، آرامش اجتماعی را از کارگران سلب کرده و از سوی دیگر نداشتن امنیت شغلی باعث اظطراب کارگران شده است.

رضا‌زاده در بخش دیگری از گفته‌های خود در خصوص افزایش نرخ بیکاری اضافه کرد: آمار ارائه شده در خصوص نرخ بیکاری غیر واقعی است. علاوه بر نظر کار‌شناسان که این آمار را غیر واقعی می‌خوانند، هر کسی در در هر كجای ایران در میان خویشاوندان خود یک الی دو بیکار، جویای کار سراغ دارد كه این شرایط عینی با آمارهای دولتی همسو نیست.

این فعال کارگری با بیان اینکه افزایش روزمره تورم وبالا رفتن نرخ بیکاری برای مردم تبدیل به یک ضایعه لاینحل شده است، تصریح کرد: احساس مردم این است که دولت توانایی حل مشکلات اقتصادی بوجود آمده را ندارد از این رو سعی می‌کند به بهانه‌های مختلف بر همه معضلات اقتصادی به وجود آمده، سر پوش بگذارد.

به اعتقاد دبیر خانه كارگر گلستان ارائه آمار غلط به مردم در زمینه نرخ تورم و بیکاری به سخره گرفتن آنان است از این رو اگر قرار است با توجه به وضعیت فعلی مردم دوباره به توان اقتصادی دولت اعتماد کنند، باید دولت تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیرد.

این فعال كارگری با اشاره به افزایش در آمد‌های نفتی دولت گفت: طبق آمار در هفت سال گذشته بیش از هفتصد میلیارد دلار در آمد نفتی داشته‌ایم با این حساب این سئوال پیش می‌آید كه چرا وضع معیشتی مردم روز به روز بدتر می‌شود.

یکشنبه، 17 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-06 ساعت 10:01
خبر بعدی : کارگران قند اهواز امروز هم تجمع کردند
خبر قبلی : تاکید آخوند حکومتی بر ایجاد سایت خنده حلال


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -