مرگ‌ های گل و بلبلی؛ فقط 4460 نفر براثر آلودگی هوا

رزونامه مردمسالاری: در هفته‌هاي اخير، کشور گل و بلبل ما، متاسفانه يا خوشبختانه وزير بهداشت ندارد و اين وزارتخانه با سرپرست اداره مي‌شود اما اين دليل نمي‌شود که صدا‌و‌سيماي فوق حرفه‌اي کشور، با فردي تحت عنوان «مشاور وزير بهداشت» گفت‌وگو نکند! واقعا اين خيلي خوب است که دولت ما به اين قدرت رسيده که وزير بهداشت نداشته باشد اما مشاور وزير بهداشت داشته باشد!

اين شاهکار ابتکاري يا ابتکار شاهکاري را که مشترکا توسط دولت و صدا و سيما بوقوع پيوسته، به همه هموطنان تبريک مي‌گوييم و اميدواريم روي استکبار جهاني کم شده باشد! بعد از اين مقدمه مي‌رسيم به اين که اين برادر مشاور چه گفته است؟ شاه بيت گفته‌هاي اين برادر مشاور اين است که در سال گذشته 4460 نفر بر اثر آلودگي هوا در تهران مرده‌اند! همين يک موضوع کافي است تا بدانيم که واقعا چقدر کشور ما در وضعيت گل و بلبلي قابل تقديري بسر مي‌برد:

1- اگر مرگ اين تعداد شهروند در يک کشور غربي بي ثبات اتفاق مي‌افتاد حتما وضعيت آن کشور به هم مي‌ريخت اما قربان ثبات خودمان بروم که در برابر اين آمار خم به ابرو نمي‌آوريم! ما از آن بيدهايي هستيم که با بادهاي خيلي شديدتر ممکن است کمي‌قلقلکمان بيايد!

2- آلودگي هوا خيلي هم مشکل حادي براي ما نيست و نبايد آن را بزرگ کنيم و خداي ناکرده، زبانم لال، رويم به در و ديوار، سياه نمايي کنيم! آلودگي هوا فقط 4460 نفر را کشته و 12 – 13 ميليون نفر جمعيت تهران هنوز زنده هستند . پس آلودگي هم از نعمت‌هايي است که بايد قدرش را بدانيم!

3- زلزله‌هاي کشور هم مساله چندان مهمي‌نبوده‌اند که بعضي‌ها آن را بزرگ مي‌کنند چون آمار تلفات آن خيلي از آلودگي هوا کمتر است . شايد به همين دليل است که بعضي مسئولان روشن بين کشور، هيچگاه مقاوم سازي ساختمان‌ها را جدي نگرفتند . واقعا ما در وصف اين بزرگان هر چه بگوييم، کم گفته‌ايم!


یکشنبه، 17 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-06 ساعت 10:01
خبر بعدی : زورگيران خشن به پيرزن ها هم رحم نمی کردند
خبر قبلی : افزايش ۳۰ درصدی سقط جنين به دليل آلودگی هوا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -