منبع حکومتی: دفع حشرات بدون درد و خونريزی

جام جم آنلاين: ما كه جلوي ارسال و در نتيجه دريافت پيامك‌هاي ناخواسته و به عنف را گرفتيم؛ اما براي گوشي تلفن همراه برادرمان كه به دليل خاكي بودن بيش از حدش هنوز نارضايتي خود را براي دريافت انواع و اقسام پيامك‌هاي فله‌اي تبليغاتي و تجاري به دفاتر نمايندگي شركت‌هاي تلفن همراه اعلام نكرده؛ پيامكي آمده بود كه تا دقايقي چند، ما را از شدت تفكر و تعمق فيلسوف كرد.

پيامك وارده: «دفع دائم حشرات و جانوران موذي، بدون سمپاشي، باضمانت 10 ساله ـ تلفن ...».

توضيح بيخود: در پيامك بالا، روشن است كه منظور از اعلام تلفن، شماره حشرات و جانوران موذي نمي‌باشد؛ بلكه منظور شماره شركت دفع دائم حشرات و جانوران موذي است. (حشرات و جانوران موذي، بعضاً و به صورت خدادادي، واجد آنتن‌هاي گيرنده امواج هستند، اما فاقد دستگاه تلفن همراه مي‌باشند. برعكس ما كه واجد دستگاه تلفن همراه مي‌باشيم، اما گيرنده‌هايمان خوب آنتن نمي‌دهد. اين است فرق آنتني كه خدا بدهد با آنتني كه بنده خدا!)‌

گمانه‌زني‌هاي فراحسي: اين‌كه يك شركت زميني معمولي كه از كره مريخ نيامده، چگونه و با چه لطايف‌الحيلي مي‌تواند حشرات و جانوران موذي را چنان رفع و دفع كند كه هم از شيوه مرسوم سمپاشي استفاده نكند و هم چنان تخم حشرات را براندازد كه براندازي‌اش دائم و مادام‌العمر باشد؛ همچنان كه گفتيم، ما را عميقاً به فكر فرو برد. با توجه به ذهن خرابي كه داريم؛ تصورات و تخيلات ما در اين خصوص بسيار بود كه ذيلاً به چند مورد مجاز و بي‌مسأله‌اش اشاره مي‌كنيم كه چه جوري مي‌شود بدون سمپاشي، دفع حشرات و جانوران موذي كرد:

1ـ با گفت‌و‌گو: شركت مورد نظر، جميع حشرات و جانوران موذي مستقر و مستتر در ساختمان مسكوني را جمع مي‌كند و خيلي منطقي و مستدل به آنها ثابت مي‌كند كه بزنند به چاك! (اي مگس، عرصه سيمرغ نه جولانگه توست‌/ عرض خود مي‌بري و زحمت ما مي‌داري! / در بعضي نسخ جديد آمده كه: ارز ما مي‌بري و زحمت خود مي‌داري!)‌

2ـ با آدرس غلط: به حشرات موجود آدرس جايي ديگر داده مي‌شود، حال آن‌كه جايي الكي و خالي از سكنه مي‌باشد. يا هم كه خالي از سكنه نمي‌باشد، اما براي دفع حشرات آنجا هم بعداً عين همين آگهي را ارسال مي‌كنند و باز هم يك آدرس ديگر به آنها مي‌دهند و همين‌طور تا چرخ زندگي و اكوسيستم اقتصادي بگردد.

3ـ با آلوده كردن هوا: مقداري گرد و غبار مجاني به اضافه دي اكسيدكربن و ذرات سرب در محيط خانه و آپارتمان رها مي‌كنند تا دخل حشرات بيايد. به خرجش مي‌ارزد.

4ـ با آلودگي صوتي: چند تا سيستم صوتي ديجيتال دالبي استريو و چند باند قوي سينماي خانگي در چهارطرف اتاق‌ها نصب مي‌كنند و به مدت 20 تا 30 دقيقه، يكي از اين نوارهاي جاز و پاپ گوشخراش غربي را پخش مي‌كنند و تا آخر ولوم مي‌دهند: ديوونه... ديوونه.... ها‌ها هاها.... هاهاهاها.... و از اين قبيل!

شنبه، 16 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-05 ساعت 09:01
خبر بعدی : نمره مردودی مديريت آلودگی هوا
خبر قبلی : رفسنجانی: از نوشتن هیچ نامه‌ای پشیمان نشدم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -