بی‌پولی کارمندان پایگاه‌های میراث‌جهانی خوزستان

گرانی‌ بیداد می‌کند، هزینه‌های معیشت و درمان به طرز سرسام‌آوری بالا رفته است و در این وانفسا کارمندان پایگاه‌های میراث‌ ملی وجهانی خوزستان 5 تا 8 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند. گفته می‌شود بی‌پولی زندگی کارمندان این پایگاه‌ها را تهدید می‌کند.

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ همه می‌دانند خاک خوزستان طلاست، نه به‌خاطر منابع غنی نفت و گاز که به‌دلیل وجود مهمترین پایگاه‌های میراث جهانی، اما این شهر ثروتمند مردمان متمولی ندارد. چه آن‌هایی که در پالایشگاه‌ها جان می‌کنند و چه کارمندانی که در مهمترین پایگاه‌های میراث‌ملی و جهانی مشغول به‌کارند. کارمندان پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل 8 ماه، پایگاه شوشتر 4 ماه و پایگاه شوش نزدیک به 5 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به‌گزارش CHN، می‌گویند میراث‌جهانی از حقوق جهانی برخوردار است اما حقوق کارکنان پایگاه‌های میراث‌جهانی ایران هنوز در جیب خالی‌شان نرفته‌ است. این درحالی است که پاییز و زمستان فصل گردشگری این استان محسوب می‌شود. گردشگر به دیدن سایت‌های جهانی می‌رود اما با دلمردگی و بی‌حوصلگی‌کارکنان مواجه می‌شود.

«مجتبی گهستونی» فعال میراث‌فرهنگی و دبیر انجمن تاریانا در این باره به CHN می‌گوید: با اینکه پیش از این، حقوق معوقه کارکنان پایگاه‌های میراث‌جهانی محل بحث و نظر کارشناسان و رسانه‌ها مطرح شده بود اما با بازدیدی که از پایگاه‌های خوزستان داشتیم متوجه شکوه و شکایت کارمندانی شدیم که 8 ماه است که از حقوق ابتدایی خود محروم شده‌اند».

به‌گفته گهستونی، کارمندان پایگاه‌های شوشتر، چغازنبیل و شوش در شرایط نابسامانی قرار گرفته‌اند به‌گونه‌ای که برخی از آن‌ها قادر به تامین مخارج و هزینه‌های درمان خود و فرزندان‌شان نیستند.

این درحالی است که پایگاه‌های میراث‌جهانی به‌دستور مدیران غیر متخصص زیر چتر استان‌ها قرار گرفتند، حال با گذشت 4 سال، پایگاه‌های جهانی ایران بلاتکیلف‌تر از همیشه معطل بودجه‌ کارکنان هستند. می‌گویند وقتی حقوق کارمندان تامین نمی‌شود اعتبارات پژوهشی‌ و عمرانی صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌شود. اما با این شرایط هم هنوز کارمندان پایگاه‌های خوزستان حقوقی دریافت نکرده‌اند.



پیش از این نیز «مازیارکاظمی» یکی از کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفته بود : «پایگاه‌های میراث‌فرهنگی زمانی‌ تبدیل به پایگاه پژوهشی می‌شوند که از ساختار مالی مستقل برخوردار باشند».

به‌گفته وی، مدیران پایگاه‌ها نباید نگران حقوق کارکنان باشند و لازم است که حقوق پرسنل جدای از بودجه‌ اختصاص داده شده باشد. درحال‌حاضر بخش اعظم بودجه‌های عمرانی، پژوهشی صرف هزینه‌کرد حقوق پرسنل می‌شود و این موضوع صدمات جبران‌ناپذیری به آثار جهانی وارد می‌کند.

در حال‌حاضر با توجه به شرایط موجود کارکنان پایگاه‌های خوزستان و دیگر استان‌ها گفته می‌شود که بسیاری از طرح‌های جامع پایگاه‌ها بدون آنکه اجرایی شوند در انتظار بودجه خاک می‌خورند و روی هم انباشته می‌شوند.

چهارشنبه، 13 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-02 ساعت 11:01
خبر بعدی : گذران زندگی يک قهرمان ملی با فلافل فروشی
خبر قبلی : حمله توکلی به احمدی نژاد؛ صادرکننده حرفهای مفت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -