درماجرای سنگسار زنان محجبه چه کسانی مقصرند؟

خبرآنلاین: اگر روند فیلمسازی به همین منوال ادامه یابد به جایی می رسیم که محجبه های ما درخیابان سنگسارشوند. این جمله درخشان را آقای فرج الله سلحشوربرزبان آورده اند. فیلم سازمتعهد و ارزشی کشورمان.من هرچه فکرمی کنم علت این همه خشم وعصبانیت آقای سلحشور رانمی فهمم.اگرذره ای ازحقیقت درسخن آقای سلحشوروجود داشت می گفتم اغراق کرده. حرف هایی از سردرد زده وخواسته برای تاثیرگذاری بیشترکمی پیازداغ ماجرارا زیادکند.

-اما می دانم ومی دانید که این چنین نیست. اصلا سینما هیچ وقت چنین قدرتی نداشته که حالا داشته باشد.

پیش ازانقلاب که "تخت خواب سه نفره" می ساختند و "محلل" و"حمومک مورچه داره" هیچ کس به سوی هیچ محجبه ای سنگ پرتاب نکرد چه رسد به سنگسار، حالا که جشنواره فیلم "دفاع مقدس" داریم و"جشنواره فیلم عمار" چه جای نگرانی است.

شوخی نمی کنم. به جد معتقدم نه سینمای فیلم فارسی قبل ازانقلاب خللی در دین وایمان مردم ایجاد کرد ونه این جشنواره های ارزشی به دین دارترشدن مردم می انجامد.

نمی خواهم میزان تاثیرونفوذسینمارا در عقول ونفوس مردم ازبیخ وبن منکرشوم.ابدا. آن ها که اباطیل این بنده کمترین را این طرف وآن طرف دیده اند احتمالا چیز هایی دراین باره از صاحب این قلم خوانده اند. هنوزهم به آن حرف ها معتقدم اما به این هم باوردارم که سینما تکلیف همه چیز رامعین نمی کند. گواه روشن این باورهم اتفاقی است که دربهمن ۵۷ افتاد.دراوج سینمای فارسی وسریال های مبتذلی که به قصد سرگرمی خلایق ساخته میشد مردم به راهی یکسره متفاوت رفتند.

آیا آقای سلحشوراین ها را نمی داند؟ به یاد دارم چندی پیش آقای سلحشورازتاثیرجهانی سریال "یوسف پیامبر" سخن گفتند و اینکه برخی ازانقلاب های منطقه متاثر ازاین سریال بوده. خب،آقای سلحشورچرا به جای ترساندن من وشما ازآینده خوفناکی که در آن زن محجبه را درخیابان سنگسارمی کنند یک سریال در باره فواید حجاب نمی سازند؟اصلا این چه تصویری ایست که ازاین مملکت وسینماگران آن ارائه می دهند؟اگرخدای ناکرده روزی پیش بینی آقای سلحشوردرست ازآب در بیاید یعنی حقیقتا محجبه ای را درخیابان سنگسارکنند مقصرسینماگران نیستند، مقصر کسانیند که با ادبیات کینه ونفرت ازباحجاب و بی حجاب سخن می گویند.

مقصرکسانیندکه درپس مفاهیم دینی وارزشی پنهان می شوند وبا قرائتی خوفناک ازدین پیامبررحمت رونق مسلمانی می برند.حرف بی حساب کتاب نمی زنم. اگریک نفرفقط یک نفر را به من نشان دهید که براثرسخنان اخیرآقای سلحشوربه اسلام ومفاهیم ارزشی علاقه مند شده باشد حاضرم اسمم را عوض کنم وعلاوه برآن حاضرم همه آثارآقای سلحشور را پشت سرهم نگاه کنم. به خدا قول می دهم.

سه شنبه، 12 دی ماه 1391 برابر با 2013-01-01 ساعت 11:01
خبر بعدی : فتنه ها ولايت‌گريزها را رسوا می سازند
خبر قبلی : کاهش قتل، افزايش تجاوز


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -