41درصد ازطلاق های مشهد در دوران عقد رخ داده است

روزنامه خراسان: در 9 ماهه امسال تعداد طلاق هاي مشهد 6 هزار و 367 مورد بوده که از اين تعداد 41 درصد در دوران عقد اتفاق افتاده است. به گزارش خراسان رضوي، مديرکل ثبت احوال استان در جلسه اي که در دفتر معاون سياسي امنيتي استاندار برگزار شد اين خبر را اعلام کرد و افزود: در 9 ماه ابتدايي امسال تعداد 57 هزار و 438 مورد ازدواج در استان به ثبت رسيده که در مقايسه با آمار 64 هزار و 195 مورد ازدواج در مدت مشابه سال گذشته 5/10 درصد کاهش يافته است. وي همچنين تعداد ازدواج هاي 9 ماه امسال در مشهد را 27 هزار و 141 مورد اعلام کرد و گفت: آمار ازدواج در مشهد نيز در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 9/9 درصد کاهش يافته است. سيد حسين نيري با اشاره به اين که ميانگين سن ازدواج استان براي مردها 6/26 و براي زنان 1/22 برآورد شده است افزود: 31 درصد ازدواج هاي استان در مناطق روستايي و 69 درصد در مناطق شهري به ثبت رسيده است.

افزايش 8/5 درصدي طلاق
مديرکل ثبت احوال استان همچنين تعداد طلاق هاي به ثبت رسيده استان در 9 ماه امسال را 10 هزار و 956 مورد اعلام و اضافه کرد: اين آمار در مقايسه با سال گذشته 8/5 درصد افزايش يافته است. وي نسبت ازدواج به طلاق در استان را 24/5 ذکر کرد و افزود: در 9 ماه ابتدايي امسال به ازاي هر 24/5 ازدواج در استان يک واقعه طلاق رخ داده است.

41درصد طلاق هاي مشهد در دوران عقد رخ داده است
مدير کل ثبت احوال خراسان رضوي در بخشي ديگر از سخنان خود به آمار مربوط به ماندگاري ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: 3/36 درصد از طلاق هاي استان در دوران عقد رخ داده است. نيري اين آمار را در مشهد 41 درصد اعلام و اضافه کرد: تعداد طلاق هاي 9 ماهه امسال در مشهد 6 هزار و 367 طلاق بوده که حدود 41 تا 42 درصد آن در دوران عقد اتفاق افتاده است.

11 درصد طلاق هاي استان در زندگي هاي کمتر از يک سال رخ داده است
مدير کل ثبت احوال خراسان رضوي همچنين با بيان اين که از 10 هزار و ۹۵۶ مورد طلاق در 9 ماه امسال، هزار و 240 طلاق در ازدواج هاي کمتر از يک سال اتفاق افتاده است اظهار داشت: 11 درصد از طلاق هاي استان در زندگي هايي رخ داده که کمتر از يک سال دوام داشته است. نيري از وقوع هزار و 379 طلاق در زندگي هاي با طول عمر يک تا 2 سال خبر داد و افزود: کمترين طلاق هاي استان در زندگي هاي با طول عمر 19 تا 20 سال و با 103 مورد بوده است.

نرخ رشد جمعيت، تعداد ولادت و وفات
سيد حسين نيري همچنين نرخ رشد جمعيت استان در 9 ماه ابتدايي امسال را 8/1 اعلام کرد و با اشاره به آمار ثبت ولادت و وفات در خراسان رضوي اظهار داشت: در اين مدت ميزان ولادت ها در استان 8/3 درصد افزايش و ميزان ثبت وفات 3 درصد کاهش داشته است. وي همچنين از ثبت 1/99 درصد از ولادت ها در بيمارستان هاي استان خبر داد و افزود: در 9 ماه گذشته 51 هزار و 759 ولادت در مشهد به ثبت رسيده است که از اين تعداد 26 هزار و 431 نوزاد پسر و 25 هزار و 328 نوزاد دختر بوده است.

67 درصد از اسناد ولادت و وفات آرشيو الکترونيکي شده است
مدير کل ثبت احوال استان همچنين از تلاش براي تکميل طرح آرشيو الکترونيکي اسناد ولادت و وفات در استان خبر داد و گفت: هم اکنون 67 درصد از مجموع 11 ميليون سند ولادت و وفات استان آرشيو الکترونيکي شده است و پيش بيني مي کنيم با رفع مشکلات بودجه اي سازمان، اين طرح را در سال آينده به پايان برسانيم.

وضعيت طلاق دراستان بسيار نگران کننده است
در ادامه جلسه معاون سياسي امنيتي استاندار ضمن تبريک هفته ثبت احوال به مسئولان، وضعيت طلاق در استان را بسيار نگران کننده توصيف کرد و گفت: تلاش هاي بسياري شده است تا با ايجاد تغيير در روند رسيدگي به پرونده هاي طلاق، آزمايش هاي قبل از ازدواج و همچنين آموزش هاي پيش از ازدواج از ميزان طلاق ها کاسته شود اما آمار ارائه شده نشان مي دهد که هنوز ميزان طلاق در استان نگران کننده است.

محمد غفاري همچنين با اشاره به سياست هاي جمعيتي کشور اظهار داشت: هم اکنون به لحاظ ديني، فرهنگي، اجتماعي و سياسي روند کاهش جمعيتي مردود است زيرا در آينده با کاهش جمعيت جوان جامعه مواجه خواهيم شد. غفاري با بيان اين که در کشورهاي غربي کاهش جمعيت جوان منجر به اعمال سياست هايي همچون مهاجرپذيري شده است افزود: کشورهاي غربي که در گذشته سياست هاي کنترل جمعيت و حمايت از مهاجرت رابه اجرا درآوردند، امروز اعتراف مي کنند که در بازه سال هاي 2025 تا 2030 ميلادي به دليل افزايش ميزان مهاجرت از شرق به غرب، به طور کامل به تسخير شرق در خواهند آمد.

معاون سياسي امنيتي استاندار ادامه داد: لازم است سياست هاي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي مناسبي براي جلب حمايت از افزايش جمعيت خانواده ها در دستور کار قرار گيرد تا در سال هاي آينده با مشکلات کاهش جمعيت جوان مواجه نشويم.

سه شنبه، 5 دی ماه 1391 برابر با 2012-12-25 ساعت 17:12
خبر بعدی : سن مصرف مواد مخدر به ۱۵ سال رسیده است
خبر قبلی : تصوير حاملان سلاح سرد در رسانه‌ها منتشر می‌شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -