دولت مصر: اوضاع اقتصادی کشور خطرناک است

به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره، دولت مصر ضمن تاکید بر اینکه اوضاع مالی و اقتصادی این کشور در حال حاضر در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد، اعلام کرد که اجرای بسته کاملی از اقدامات اقتصادی و اجتماعی در این کشور ضروری به نظر می رسد.

در همین حال هشام قندیل نخست وزیر این کشور دیروز نشستی را با حضور رییس بانک مرکزی دکتر فاروق العقده و وزیران امور دارایی، نیرو، برنامه ریزی و همکاریهای بین المللی، سرمایه گذاری، و صنایع و تجارت این کشور برای بررسی اوضاع اقتصادی مصر برگزار کرد.

علاء الحدیدی سخنگوی نخست وزیر مصر درباره این نشست گفت، در این نشست تاکید شد که در صورت بازگشت ثبات به کشور اقتصاد مصر توان رشد دوباره و فعال شدن را دارد اما اوضاع اقتصادی و مالی در حال حاضر در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و نمی توان اوضاع کنونی را به حال خود باقی گذاشت .

این مسئول مصری افزوده است که در بحث ها و گفتگوهای صورت گرفته در این نشست تاکید شد که اجرای یک بسته اقدامات اقتصادی و اجتماعی ضروری است و البته در اجرایی کردن این بسته، همه اقشار مصر به جز فقراء باید شرکت کنند.

شایان ذکر است که مصر از هنگام وقوع انقلاب در این کشور اوضاع اقتصادی بسیار دشواری دارد و ذخیره پولی بانک مرکزی این کشور به حدود پانزده میلیارد دلار کاهش یافته است و بحران سیاسی اخیر در این کشور نیز تاثیرات منفی بر بخش های گردشگری و سرمایه گذاری در مصر برجای گذاشته است.

دوشنبه، 4 دی ماه 1391 برابر با 2012-12-24 ساعت 12:12
خبر بعدی : هواپیما ربایی ناکام در پرواز تهران - دمشق
خبر قبلی : برگزاری همايش «عاشقان ولايت» در برخی شهرها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -