مسمومیت با الکل جان ۱۰۲ نفر را گرفت

بررسی آمارهای سازمان پزشکی قانونی نشان داد که در هفت ماه نخست سال جاری ۱۰۲ تن بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست داده و ۱۵هزار و ۳۴ مورد نمونه هوای بازدمی برای آزمایش تست الکل از مردم اخذ شده است.

به گزارش ایسنا، بررسی آمارهای سازمان پزشکی قانونی در زمینه مسمومیت با الکل نشان داد که در هفت ماهه سال جاری ۱۰۲ تن بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست داده‌اند که ۹۳ تن از آنها مرد و ۹ تن نیز زن بودند.

بر اساس آمارهای دریافتی، استان آذربایجان‌شرقی با ۲۵ مرگ ناشی از مسمومیت با الکل (۲۴ مرد و یک زن) به عنوان اولین استان دارای بیشترین مرگ ناشی از مسمومیت با الکل در کشور شناخته شده است و بعد از آن استان‌های کردستان و خراسان‌رضوی هرکدام با ۱۱ فوت، تهران با ۱۰ فوت و استان کرمانشاه با ثبت ۹ مرگ ناشی از مسمومیت با الکل در مراتب بعدی قرار دارد.

ثبت ۱۰۲ مرگ ناشی از مسمومیت با الکل در هفت ماهه سال جاری در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تنها ۴۸ مرگ ناشی از مسمومیت با الکل در کشور به ثبت رسیده بود که ۴۵ تن از آنها مرد و سه تن زن بودند.

بررسی آماری مرگ ناشی از مسمومیت با الکل نشان داد در حالی استان آذربایجان‌شرقی در مرتبه نخست بیشترین فوتی‌های ناشی از مسمومیت با الکل قرار دارد که در مدت مشابه سال قبل تنها چهار مورد فوت ناشی از مسمومیت الکل در آن به ثبت رسیده است.

همچنین بررسی نمونه‌های هوای بازدمی گرفته شده برای آزمایش الکل در هفت ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۶ درصد رشد نشان می‌دهد که بر این اساس در هفت ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۳۴ نمونه هوای بازدمی برای آزمایش تست الکل اخذ شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۱ هزار و ۶۹۵ مورد بود.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، تهران با ۵۵۲۹ مورد نمونه هوای بازدمی گرفته شده برای آزمایش تست الکل در مرتبه نخست استان‌ها قرار دارد و پس از آن خراسان‌رضوی با ۲۴۷۴ مورد نمونه هوای بازدمی، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و در آذربایجان شرقی نیز ۳۸۰ مورد نمونه هوای بازدمی گرفته شده برای آزمایش تست الکل گرفته شد.

یکشنبه، 3 دی ماه 1391 برابر با 2012-12-23 ساعت 15:12
خبر بعدی : خودکشی کودکان زير ۱۲سال در ایران
خبر قبلی : خودداری بانک‌ها از اعلام اسامی بدهکاران بانکی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -