استفاده از فیس بوک در شان رهبری نیست

دیگربان: سایت محافظه‌کار «الف» نوشت حضور علی خامنه‌ای در «فیس‌بوک» به علت «غیرقانونی» و «تفننی» بدون این شبکه اجتماعی در شان رهبر جمهوری اسلامی نیست.

سایت دفتر نشر آثار علی خامنه‌ای از حدود ۱۰ روز پیش به شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» پیوسته است که این مسئله بارتاب‌های گسترده‌ای در فضای مجازی فارسی زبان داشته است.

سایت «الف» روز یکشنبه (سوم دی) با انتقاد از این اقدام٬ نوشته دفتر نشر آثار خامنه‌ای باید توضح دهد که «چرا برای وررد به شبکه‌های اجتماعی مجازی٬ سایتی غیرقانونی را انتخاب کرده است.»

این سایت نوشته «حضور در فیس بوک به دلیل ایراداتی که نهادهای امنیتی به ویژه در حوادث سال ۸۸ به آن گرفته و ممنوع اعلام شده، به هیچ وجه در شأن سایت منسوب به بیت رهبری نیست.»

این سایت محافظه‌کار در پایان پیشنهاد کرده مقام‌های جمهوری اسلامی بهتر است بر روی یک شبکه جهانی با مدیریت ایران سرمایه‌گذاری کرده و از امکانات آن استفاده کنند.

فیس‌بوک و بسیاری از شبکه‌ها اجتماعی در ایران سال‌هاست فیلتر است و امکان دسترسی به این شبکه‌ها بدون استفاده از فیلترشکن ممکن نیست.

مقام‌های جمهوری اسلامی از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزار «جنگ نرم» یاد کرده و نگاه بدبینانه‌ای به کارکرد آنها دارند.

از علی خامنه‌ای می‌توان به عنوان نخستین مقام‌ بلندپایه جمهوری اسلامی نام برد که به فیس‌بوک پیوسته است.

به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران٬ برخی از نامزد‌ها و جریان‌های سیاسی نیز در ماه‌های آینده به این شبکه اجتماعی بپیوندند.

یکشنبه، 3 دی ماه 1391 برابر با 2012-12-23 ساعت 15:12
خبر بعدی : خودداری بانک‌ها از اعلام اسامی بدهکاران بانکی
خبر قبلی : رای نهایی دادگاه روزنامه شرق صادر شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -