شناسایی 500 شهید اهل سنت در گلستان

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گلستان گفت: از 4000 هزار شهید این استان، 500 شهید از هم‌وطنان اهل سنت هستند.

محمدتقی ملکش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای این استان توضیح داد: تاکنون بیش از 40 درصد آثار مکتوب شهدا و رزمندگان از قبیل وصیت‌نامه‌،دست‌نوشته،نامه‌ و آثار حقوقی جمع‌آوری و ساماندهی شده است. البته این کار ادامه دارد.

ملکش یادآور شد: پس از خاتمه کار جمع‌آوری و ساماندهی آثار و اسناد شهدا و رزمندگان، این آثار در باغ موزه دفاع مقدس استان که هم‌اکنون در کنار گلزار شهدای گمنام در منطقه «ناهار خوران» درست ساخت قرار دارد، به نمایش درخواهد آمد.

وی همچنین اعلام کرد: از سال گذشته تا کنون با پنج تن از فرماندهان و رزمندگان استان گلستان در راستای جمع‌آوری تاریخ شفاهی مصاحبه به عمل آمده است تا محتوای این مصاحبه‌ها در سال آینده به چاپ برسند.

ملکش با اشاره به چاپ کتاب‌هایی درباره شهدای استان گلستان خاطرنشان کرد: تألیف کتاب سردار روحانی شهید «محمدعلی ملک» به پایان رسیده است و پس از بازبینی نهایی توسط خانواده این سردار شهید، به چاپ خواهد رسید.

به گفته وی،همچنین کتاب‌های «10 سال اسارت،‌10 سال انتظار»و«پروانه عشق» که به ترتیب خاطرات آزاده اهل سنت «عبدالمحمد سن سبیلی» و روحانی اهل سنت شهید «ابوبکر اونق» و همچنین مجموعه مقالات کنفرانس ملی زنان با مضمون نقش بانوان در جنگ تحمیلی هستند،در سال‌های گذشته به چاپ رسیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با همکاری صدا و سیمای استان گلستان شامگاه پنجشنبه هر هفته مجموعه تلویزیونی «افلاکیان» با رویکرد معرفی یکی از شهدای استان از شبکه استانی پخش می‌شود.

ملکش در پایان گفت: هر دو هفته یک بار دانشجویان استان گلستان به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند و دراین راستا دانشگاه‌های منابع طبیعی و علوم پزشکی استان نقش پررنگی داشته‌اند.

یکشنبه، 3 دی ماه 1391 برابر با 2012-12-23 ساعت 09:12
خبر بعدی : صدها مغازه در کابل در آتش سوخت
خبر قبلی : تیراندازی در یک بیمارستان در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -