حذف مذهب تشیع بزرگترین اشتباه قانون اساسی مصر

صدای شیعه: آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های آیین عبادی، سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به برگزاری دور نخست انتخابات قانون اساسی مصر، اظهار داشت: در مرحله نخست انتخابات قانون اساسی مصر 32 درصد مردم شرکت داشتند که 57 درصد آنان به قانون اساسی رأی مثبت دادند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: با توجه به میزان مشارکت کم مردم در دور نخست انتخابات، این رأی شکننده است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از نقاط ضعف قانون اساسی مصر را محدود کردن اسلام به مذهب سنی و سلفی دانست و گفت: این مسأله اشتباه استراتژیکی است که قانون گذاران باید آن را اصلاح کنند.

وی با بیان این که بزرگ ترین اشتباه قانون اساسی مصر حذف مذهب تشیع اهل بیت(ع) در آن است، تصریح کرد: محدود کردن اسلام به سنی و سلفی در قانون اساسی و حذف مذهب تشیع در آن، مهم ترین علت حضور کمرنگ مردم در دور نخست انتخابات قانون اساسی مصر است.

آیت الله حیدری همچنین به نشست 1+5 اشاره کرد و بیان داشت: دشمن سعی کرده با دادن مشوق هایی ایران را دور بزند و از مسیر اصلی انرژی هسته ای منحرف کند، اما آنان کور خوانده اند و بدانند که ایران در راستای دستیابی و استفاده بهینه از انرژی هسته ای روی پای خود ایستاده و به هیچ قیمتی از حق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال بی نظیر مردم خوزستان از ضریح مطهر امام حسین(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: هرچه از این استقبال می گذرد انوار درخشانش تلولؤ بیشتری می یابد به یقین این استقبال در تاریخ ماندگار خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که تا کنون هیچ حادثه ای نتوانسته این چنین گوهر مردم خوزستان را به نمایش بگذارد، افزود: در طول مدت حضور ضریح حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خوزستان، 4 میلیون مردم شیفته این استان آن را زیارت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استقبال پرشور مردم ولایتمدار این استان به گونه ای بود که تگرگ و باران هم نتوانست موج سهمگین مردم را از کنار ضریح سرور و سالار شهیدان پراکنده کند، بلکه طی مسافت 10 دقیقه ای مسیر اهواز ـ کوت عبدالله جهت انتقال ضریح در 12 ساعت به طول انجامید.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: این استقبال پرشور و باعظمت به گونه ای بود که انگار خداوند امام حسین(ع) را برای مواقع حساس و مهم نگهداشته است که نمونه آن خنثی کردن فتنه 88 بود و امروز هم شاهد خنثی شدن فتنه ای از سوی فرقه های ضاله و منحرف وهابیت هستیم.

وی با بیان این که مردم خوزستان گوهر و جوهر حقیقی خود را در استقبال از ضریح مبارک حسین بن علی(ع) نشان دادند، گفت: جهانیان به خوبی فهمیدند که خوزستانی ها چه گرایش و تمایل عمیقی به خاندان عصمت و طهارت دارند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به انتشار یادداشت توهین آمیز روزنامه جمهوری اسلامی در خصوص استقبال گسترده مردم از ضریح امام حسین(ع)، با بیان این که بدابحال افراد نافهم و نااهلی که این حقیقت مهم را نفهمیدند و انکار کردند، تصریح کرد: عاقبت کسی که ولایت را نفهمد این است که از ولایت اهل بیت(ع) جدا می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به یکم دی ماه سالروز تأسیس شرکت ملی حفاری ایران به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان این که تأسیس ملی حفاری یکی از نیازهای گرانقدر انقلاب بود، ابراز داشت: صنعت نفت و حفاری ایران سال های بسیار زیر سلطه آمریکایی ها بود و آنان اجازه رشد و دستیابی ایرانی ها به تخصص حفاری را نمی دادند.

آیت الله حیدری ادامه داد: خوشبختانه پس از تسخیر لانه جاسوسی و تحریم این صنعت از سوی آمریکا، جوانان و دلیرمردان ایران اسلامی با شجاعت به این عرصه وارد و در آن به خود باوری رسیدند.

یکشنبه، 3 دی ماه 1391 برابر با 2012-12-23 ساعت 07:12
خبر بعدی : فعالیت شبانه دلالان ارز و زبان ایما و اشاره
خبر قبلی : اسلامگرایان: پیش نویس قانون اساسی مصر تصویب شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -