درگيری در مصر/البرادعی: کشور در آستانه ورشکستگی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز بر اثر درگیریهای شدید میان موافقان و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور اسلامگرای مصر در شهر اسکندریه، تعدادی مجروح شدند.

این درگیریهای شدید که با پرتاب سنگ همراه بود، بعدازظهر امروز در اطراف مسجد "القائد ابراهیم" شهر اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر صورت گرفت.

پلیس مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان و پایان دادن به درگیری میان موافقان و مخالفان محمد مرسی از گاز اشک آور استفاده کرد.

در حالیکه طرفداران گروههای اسلامی در اطراف مسجد القائد ابراهیم تجمع کرده بودند، مخالفان همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید نیز در اطراف این مسجد تجمع کردند و شعارهایی علیه قانون اساسی جدید و گروههای اسلامی سر دادند. مخالفان همچنین شعارهایی برای سرنگونی نظام و حکومت اخوان المسلمین سر می دادند.

همزمان محمد البرادعی از سران مخالفان مصری از محمد مرسی رئیس جمهور این کشور خواست به چند دستگی مصریها پایان دهد و برگزاری مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی را متوقف کند.

البرادعی در یک نوار ویدیویی که نسخه ای از آن را خبرگزاری فرانسه دریافت کرده است، گفت، کشور در آستانه ورشکستگی است. صندق بین المللی پول اعلام کرده اعطای وام به قاهره را یکسال و نیم به تعویق انداخته است. جهانیان می گویند نمی توانیم به شما وام بدهیم زیرا امنیت، برنامه، شفافیت و ثبات در مصر وجود ندارد.

وی گفت، همچنان که دفعه قبل هشدار دادم و دیگران نیز گفته اند عمل به قانون اساسی 1971 میلادی و اصلاحیه های آن را از سر بگیرید و دولت شایسته سالار تشکیل بدهید زیرا دولت کنونی نمی تواند کشور را اداره کند.

البرادعی افزود، ما انقلاب گرسنگان و خشونت را نمی خواهیم و خطاب به محمد مرسی گفت، ای مرسی، ای دولت مرسی، ای گروه مرسی از خدا بترسید. هنوز دیر نشده و می توان کشور را نجات داد.

آدينه، 1 دی ماه 1391 برابر با 2012-12-21 ساعت 13:12
خبر بعدی : حذف شبکه های جمهوری اسلامی از ماهواره هیسپاست
خبر قبلی : هشدار مرجع حکومتی در باره فتنه جدید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -