مرگ سالانه 45 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا

قربانیان آلودگی هوا بیش از دو برابر تلفات یک جنگ!

تهران - رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: سالانه 45 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و این درحالیست که 70 درصد سرطان ها به نوعی مرتبط با محیط زیست و مسایل انسانی است.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈمحمد هادی حیدر زادهˈ روز پنجشنبه درهشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران همچنین اظهارداشت: سالانه یک میلیون و 650 هزار تن آلاینده وارد هوای تهران می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان آزبست در هوای تهران 10 برابر استاندارد جهانی است گفت: گوگرد خودروهای دیزل، 25 تی پی ام است که این میزان در ایران 500 است.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران یادآور شد: همچنین میزان بنزن که باید یک دهم جرم حجمی باشد در ایران چهار دهم است که با وجود اجرای برنامه جامعه کنترل آلودگی هوا 80 درصد این آلودگی در تهران ناشی از منابع متحرک است.

حیدرزاده تصریح کرد: با وجود زیانبخش بودن آلاینده های محیطی ، متاسفانه هنوز نتوانستیم در مردم و مسوولان نسبت به این موضوع حساسیت ایجاد کنیم.

دکتر ˈمجید حاجی فرجیˈ رییس انجمن تغذیه ایران نیز گفت: نقش عوامل تغذیه ای در کنترل سرطان بیش از 35 درصد شناسایی شده است که غذاهای فرآوری شده به دلیل مواد افزودنی و نگهدارنده سرطان زا هستند.

حاجی فرجی گفت: با مصرف میوه و سبزی می توان 7 هزار و 500 مورد مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش داد.

رییس انستیتو تغذیه ایران تصریح کرد: متاسفانه در ایران به دلیل مسایل مختلف اقتصادی و کنترل نکردن کافی در مرحله تولید محصولات کشاورزی، سموم دفع آفات 10 برابر استاندارهای جهانی است که مصرف میوه ها و سبزی های آلوده تا 20 درصد احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران با حضور جمعی از مسوولان وزارت بهداشت، شهرداری، کارشناسان و میهمانان داخل و خارج کشور روز پنجشنبه 30 آذر در مرکز همایش های رایزن تهران آغاز به کار کرد.

این همایش روز جمعه اول دیماه به کار خود ادامه می دهد.

آدينه، 1 دی ماه 1391 برابر با 2012-12-21 ساعت 10:12
خبر بعدی : نرخ بیکاری در ۲۰ استان ایران افزایش یافت
خبر قبلی : نيروی قدس سپاه پاسداران در لیست تروریستی کانادا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -