مابه التفاوت نرخ ارز به خزانه واریز نشده است

دولت نمی‌تواند یارانه جدید به مردم پرداخت کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر و اخطاری یادآور شد: مدتی است بین مردم شایعاتی شده است که دولت قصد افزایش یارانه پرداختی به مردم را دارد. اگر دولت پول دارد چرا طرح های عمرانی خوابیده و دولت بدهی‌اش را به بانک‌ها، بازنشستگان و جانبازان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامرضا مصباحی گفت: مجلس فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را در سال جاری متوقف کرد، پس با توقف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، ۶ هزار میلیارد تومان را از چه محلی می‌خواهیم به بخش سلامت اختصاص دهیم.

نماینده تهران، با تاکید اصل ۷۵ قانون اساسی یادآور شد: مصوبات مجلس نباید بار مالی داشته باشد و سوال من این است که، ۶ هزار میلیارد تومان را از چه محلی می‌خواهیم به بخش سلامت اختصاص دهیم. باید به این بخش رسیدگی شود اما به نظر من نباید انتظار ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس، اشاره و تصریح کرد: موضوعات بودجه ای باید در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شود. بنابراین به صلاح است که شما این طرح را از دستور خارج کنید تا در کمیسیون برنامه و بودجه برسی شود.

مصباحی مقدم گفت: چرا کمیسیون های مجس را تضعیف می کنید؟ اگر این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شود ما در کمیسیون آن را بررسی می کنیم.

مصباحی مقدم ادامه داد: فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها متوقف شده است پس دولت نمی تواند یارانه جدیدی به مردم پرداخت کند. طبق قانون مابه التفاوت نرخ ارز باید به خزانه واریز شود اما شنیده شده که این واریز نشده است.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت اخطار مصباحی‌مقدم را وارد دانست و اخطار وی را به رای گذاشت.

چهارشنبه، 29 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-19 ساعت 12:12
خبر بعدی : انفجار معدن؛ اعلام عزای عمومی در طبس
خبر قبلی : گم شدن ده هزار ميليارد تومان بودجه درمانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -