کشورهای عربی اموال رژیم سوریه را بلوکه کردند

ایسنا: سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در پاریس اعلام کرد، دولت قطر 900 میلیون دلار از اموال نظام سوریه را بلوکه کرده است.

مندز ماخوس، سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در فرانسه در مصاحبه با روزنامه الوطن عربستان گفت: دولت قطر حدود 900 میلیون دلار از اموال نظام سوریه و چهره‌های حامی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را بلوکه کرده است.

وی همچنین افزود:‌ چهره‌های نظام سوریه در خارج از این کشور اموالی را دارند که ارزش آنها بیش از اموال دولت است.

سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در پاریس همچنین تاکید کرد که علاوه بر قطر دولت امارات نیز میلیون‌ها دلار از اموال چهره‌های نظام سوریه را بلوکه کرده است.

این نماینده مخالفان ملی سوریه بار دیگر مذاکره مخالفان با بشار اسد را امری غیرممکن خواند و گفت: ما بر تصمیم خود در برکناری بدون بحث اسد پایبندیم.

این مسئول مخالف سوری درباره تاریخ تشکیل دولت انتقالی نیز گفت: تاریخ مشخصی برای این مساله تعیین نشده و شاید طی هفته‌های آتی تاریخ آن مشخص شود.


اعزام کشتی برای خارج کردن اتباع روس

صدای آمریکا: روسیه کشتی های جنگی خود را به دریای مدیترانه اعزام کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفته است که دیپلمات های بلندپایه روسیه هفته پیش اعلام کردند که احتمال دارد مقامات مسکو از شهروندان روسیه در سوریه بخواهند تا در صورت سقوط حکومت دمشق، از این کشور خارج شوند.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه (١۸ دسامبر) اعلام کرد که کشتی های جنگی ناوگان بالتیک این کشور جایگزین کشتی های دیگری خواهند شد که از ماه نوامبر تاکنون در مدیترانه شرقی به گشت زنی پرداخته بودند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه همچنین از منابع ناشناس در نیروهای دریایی نقل کرد که این کشتی های جنگی «برای کمک به خارج کردن احتمالی شهروندان روسیه» عازم سوریه بودند.

چهارشنبه، 29 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-19 ساعت 11:12
خبر بعدی : غنی سازی 20 درصدی؛ پاسخ اشتون به عباسی
خبر قبلی : مصر؛ اعتصاب غذای مخالفان/عمرو موسی تهدید کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -