از عهد مادها تا قحطی ديکلوفناک

روزنامه خراسان - ازسال ها پيش گاه و بيگاه دچار سردردهاي بسيار سختي مي شوم که چاره اش داروي «ديکلوفناک» است. تا پيش از اين در همه داروخانه ها بود، مثل آسپرين. مي رفتي و هر تعدادي مي خواستي مي گرفتي. چند شب پيش باز چنين شدم. تمام شهر را با دردي جانکاه گشتم و با کمال حيرت هيچ داروخانه اي نداشت. فقط خدا مي داند چه درد هولناکي است. کارم به اورژانس کشيد و آن جا اين داروي معمولي را چون الماسي کمياب، به من دادند، آن هم فقط دو عدد!

«احمد شيباني» معاون وزير بهداشت گفته؛ از اسفند ماه سال ۹۰ ما پيگير تامين و ذخيره سازي داروهاي حياتي و مورد نياز کشور بوده ايم. اما با پي گيري ها و مکاتبات فراوان فقط يک سوم ارز مورد نياز را داده اند. جالب است بدانيد آن را نيز همين اواخر و در پي علني شدن گلايه هاي وزير بهداشت دادند اگر نه از سال قبل تا شهريور امسال هيچ ارزي براي داروي مردم توسط بانک مرکزي و مسئولان امور اختصاص نيافته. در همين حال خبر مي رسد در پنج ماهه نخست امسال ۱۵هزار خودرو با ارز مرجع، يعني دلار ۱۲۲۶ توماني وارد شده، سال قبل هم ۸۳۰ميليون دلار که ۸۶درصد آن ارز مرجع بوده براي واردات خودروهاي لوکس هزينه شده حالا کشف کرديد سردار رويانيان با کدام معجزه ماشين هاي آنچناني به فوتباليست هايش مي دهد و کلي هم سود مي کند؟

شما را به خدا بگوييد اين کدام آدم عاقل و مدير بي غرض و مرضي بوده که براي واردات داروي درد مردم و دواي بيماران سرطاني و تالاسمي و... ارز مرجع نداده، اما ميليون ها دلار به عده اي داده شده تا با دلار ۱۲۲۶ تومان ماشين بنز و فراري و مازاراتي و... وارد کنند؟

آيا اين رفتار عين خيانت نيست؟ چرا مجلس از اين ماجرا تحقيق و تفحص نمي کند و مشت اين جماعت را باز نمي کند؟ مافياي واردکنندگان اين خودروها به کجا وصلند و دم چه کساني را ديده اند که مي توانند در اوج تحريم ها و مشکلات ارزي مملکت دلار را با يک سوم قيمت از بانک مرکزي بگيرند و ماشين هاي لوکس وارد کنند و به چند برابر قيمت بفروشند و يک شبه ميليارد ميليارد به جيب زده و به ريش همه بيماران در آستانه مرگ و منتظر دارو بخندند. اما در همان حال وزير کابينه آقاي احمدي نژاد ناله مي کند که براي واردات داروهاي بيماران در آستانه مرگ و خاص حتي، بانک مرکزي تا شش ماه اول يک دلار ارز به آن ها نداده!

در اين مملکت چه خبر است. هدف اين عده از اين رفتارها اگر ناراضي تراشي و آزردن مردم يا پر کردن جيب هايشان نيست، چه مي تواند باشد. اگر بگوييم اشتباه کرده اند که ممکن نيست، مديري که به جاي داروي سرطاني ها اشتباها ارز مفت را به واردکنندگان ماشين هاي لوکس بدهد، عقلش پاره سنگ برمي دارد و با چه جراتي او را در آن مقام نشانده اند. جالب آن که در اولويت بندي دولتمردان و مسئولان بانک مرکزي دارو و ملزومات پزشکي در اولويت هاي ۷و۸ واردات هستند و در همان حال برخي کالاها، مثلاً زين اسب براي واردات در اولويت ۵و۴ است يعني واردات آن مثل ماشين هاي لوکس مهم تر از داروي حياتي مردم تشخيص داده شده و اول به آن ها ارز مرجع مي دهند. اين برنامه ها در کشوري و توسط دولتي دارد جلوي چشم همه عاقلان اجرا مي شود که آقاي رحيمي معاون اول آقاي دکتر در کمال گشاده رويي مدعي شده اند: از زمان مادها تا امروز، دولتي برنامه محورتر از اين دولت در ايران نيامده است... شايد راست مي گويند! اما بايد ديد چه برنامه هايي در اين دولت محور است و در آن برنامه ها منافع چه کساني حفظ شده است؟ خداوند به همه ما رحم کند.

یکشنبه، 26 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-16 ساعت 12:12
خبر بعدی : شین آباد؛ تهديد خانواده های پيرانشهری توسط رژیم
خبر قبلی : کنار گذاشته شدن يک تئاتر به خاطر صادق هدايت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -