جمهوری اسلامی بازنده اصلی در مقابل وقایع سوریه

سایت فرارو: پاتریوت ها به مرز ترکیه رسیده اند. شورشیان سوری هم به حومه دمشق. اوضاع درگیری ها در سوریه به سمت مخالفان در حال چرخش است. آنها توانسته اند بخش‌هایی از حومه دمشق را به تصرف در آورند و از طرف دیگر تلاش بسیار وسیعی برای در اختیار گرفتن کنترل فرودگاه دمشق را صورت داده اند. اسد احساس می‌کند که در حال محاصره شدن است.

همزمان سخنانی به نقل از معاون وزیر امور خارجه روسیه منتشر شد که از سوی تحلیلگران حرکت روسیه به سمت تغییر موضع درباره اتفاقات سوریه تفسیر شد. سخنان این دیپلمات ارشد روسیه نشان می‌دهد که این کشور به صورت جدی در حال اندیشیدن در باره این مساله است. با وجود اینکه اتفاقات سوریه وارد فاز جدیدی شده است، اما مقامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی، دیگر حامی رژیم بشار اسد در این باره سکوت کرده اند.


جمهوری اسلامی بازنده اصلی

محمد علی سبحانی سفیر پیشین جمهوری اسلامی در لبنان و اردن طی یادداشتی در سایت "دیپلماسی ایرانی" نوشت: «سیاست ایران مبنی بر حمایت صریح و تمام عیار از دولت بشار اسد و تروریست خواندن مخالفین او اشتباه بوده و ضربه ای به سیاست خارجی انقلابی ما در منطقه محسوب شده است. این اتفاق موجب شد که نه فقط مردم سوریه بلکه ملت های عرب و مسلمان سیاست خارجی ایران را در حمایت از جنبش های آزادیبخش منطقه به شکل جدی زیر سوال ببرند.»

یکشنبه، 26 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-16 ساعت 11:12
خبر بعدی : دوبلورهای سریال "حریم سلطان" دستگیر شدند
خبر قبلی : جبهه نجات: 66% مصریها به همه پرسی "نه" گفتند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -