استقبال از رهبری نماد جمهوریت نظام اسلامی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: اسنقبال از رهبری نماد جمهوریت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با بیان اینکه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در کشور بسیار زیاد است، اظهار داشت: اگر با همت و تلاش بتوانیم از این قابلیت‌ها بهره‌گیری کنیم قطعا می‌توانیم دستاورد‌های بزرگی را برای کشور رقم زده و سبب اقتدار روز‌افزون برای نظام و ملت شویم.

امام جمعه موقت قزوین افزود: در بخش‌های مربوط به حمل‌ و نقل باید با کار مداوم بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کرده و جایگاه خویش را در حوزه ترانزیت کالا بالا‌تر و کیفی‌تر کنیم.

این مسئول با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح و لزوم توجه به وحدت میان حوزه و دانشگاه در کشور به عنوان دغدغه‌ای مهم تصریح کرد: گام‌های مؤثر و مطلوبی در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه برداشته شده که البته لازم است روز به روز برای تقویت این اصل گام‌های عملی‌تر در سطح جامعه برداشته شود.

وی عنوان کرد: وحدت علم‌ و دین و همچنین تلفیق میان سیاست و دیانت می‌تواند عرصه را برای بهره‌مندی از قابلیت‌های دو کانون بزرگ حوزه و دانشگاه فراهم کرده که این مهم خود در پیشرفت جامعه اسلامی تأثیرگذار و بسیار نیز مهم است.

امام جمعه موقت قزوین با گرامیداشت 25 آذرماه سالروز سفر تاریخی و پربرکت رهبر فرزانه انقلاب به استان قزوین اضافه کرد: این سفر پرخیر و برکت معظم ‌له دستاورد‌ها و نتایج ارزشمند و گسترده‌ای را برای تمام مردم ولایت‌مدار و شهید‌پرور استان قزوین داشت که این برکات همچنان تداوم دارد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: استقبال گسترده جوانان، مردان، زنان و همچنین گروه‌های مختلف مردم استان قزوین از معظم‌ له در حقیقت امر بیانگر ارادت و عشق آحاد جامعه به ولایت است که کشتی انقلاب اسلامی را تا به امروز با اقتدار هدایت و راهنمایی کرده و انشا‌الله این کشی نجات به صاحب اصلی حضرت‌ بقیه‌الله الاعظم(عج) رسیده و رستگار شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی دارای دو رکن و محور اساسی است، تشریح کرد: رکن نخست این نظام با حضور مقام معظم ‌رهبری به عنوان فقیهی عادل، شجاع، مدبر و مدیر تحقق پیدا کرده که با داشتن ویژگی‌هایی مانند اسلام‌شناسی، رهبری جایگاه ویژه‌‌ای را به کشور عنایت کرده است.

این مسئول اذعان داشت: جمهوریت نظام اسلامی هم با رابطه مردم در کنار ولایت تحقق یافته که این دو شاخصه ارزشمند کشوری مقتدر، دینی و مردمی را به وجود آورده و استقبال ملت از رهبری نماد جمهوریت نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌ها افزود: سفر مقام معظم‌ رهبری به هر خطه و دیاری از میهن با استقبال گسترده مردم، اوج تبعیت ملت را به ولایت فقیه را به نمایش گذاشته و همواره ملت‌های دیگر را متعجب و شگفت‌زده می‌کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به ساخت راه‌آهن قزوین - رشت عنوان کرد: ساخت راه‌آهن استان قزوین به رشت از مصوبات سفر رهبری به این استان بوده که امیدواریم با تسریع در احداث این طرح و بهره‌برداری از آن در سال آینده تحول اقتصادی مهمی در این منطقه به وجود آید.

وی ابراز داشت: ساخت بیمارستان 260 تختخوابی ولایت در شهرک مینو در قزوین هم از دیگر دستاوردهای این سفر ارزشمند بود که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های آموزشی کشور در این استان به بهره‌برداری رسید و امروز توانسته شاخص‌های بهداشتی استان قزوین را از سطح استاندارد کشوری نیز بالاتر ببرد.

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: با بهره‌برداری از این مرکز مجهز آموزشی به ازاری هر 600 نفر یک تخت بیمارستانی در استان قزوین تشکیل شده که بسیار قابل توجه است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه نگاه آینده‌نگرانه و امید‌بخش رهبر فرزانه انقلاب به عرصه دشت قزوین سبب توسعه و احیای این دشت شده، گفت: تعریف ردیف بودجه ویژه برای توسعه این دشت از رخداد‌های بزرگ در استان قزوین است و در طول پنج سال اخیر بیش از 42 میلیارد تومان برای یکپارچه‌سازی این دشت از سوی مسئولان امر تخصیص یافته است.

وی با اعلام اینکه در سال 91 بیش از هفت میلیارد و 500 میلیون تومان از بودجه برای این دشت داده شده، تأکید کرد: با زراعت یکپارچه می‌توان گام‌های بزرگی را در این دشت برداشت و سبب خودکفایی شد.

این مسئول با بیان اینکه با برنامه‌ پیش‌بینی شده تا 120 هزار هکتار از مجموع 360 هزار هکتار اراضی موجود استان قزوین زیرپوشش شبکه آبیاری به روش‌های نوین، زیرفشار و بارانی قرار می‌گیرد، متذکر شد: با تحقق این مهم ضمن افزایش دو برابری استفاده از مزارع کشاورزی میزان بهره‌وری از منبع آبی هم دو برابر می‌شود.

شنبه، 25 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-15 ساعت 12:12
خبر بعدی : قطع درختان سعدآباد زنگ خطر ساخت و ساز است
خبر قبلی : ایران اسلامی؛ وام ۱۰۰ میلیاردی وزیر کار به خودش


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -