مصر؛ درگيری شدید میان طرفداران و مخالفان مرسی

به گزارش خبرگزاری آلمان، دستکم هفت نفر در درگیریهای روز جمعه بین هواداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در شهر اسکندریه در شمال این کشور زخمی شدند.

قرار است مرحله اول همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی جدید مصر فردا در برخی از استانهای مصر از جمله اسکندریه برگزار شود.

درگیری بین هواداران و مخالفان مرسی پس از آن آغاز شد که امام جمعه مسجد القائد ابراهیم در اسکندریه پس از نماز جمعه از مردم خواست با شرکت در همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی مصر به آن رای مثبت بدهند.

درگیریهای امروز اسکندریه با آتش زدن چندین دستگاه خودرو و سنگ پراکنی میان دو طرف همراه بود.


هشدار نسبت به بروز جنگ داخلی

محمد البرادعی خواستار تعویق همه‌پرسی بر سر قانون اساسی مصر شد. وی از محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر خواست همه‌پرسی بر سر قانون اساسی مصر را به تعویق اندازد.

به گزارش رادیو آلمان، البرادعی گفت اگر این همه ‌پرسی طبق برنامه دولت برگزار شود، امکان بروز جنگ داخلی در مصر وجود خواهد داشت.

او از مردم این کشور خواست در صورت برگزاری این همه‌پرسی مخالفت خود را با قانون اساسی پیشنهادی اعلام کنند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه آمریکا از رئیس جمهور مصر خواست در جهت رسیدن به اجماع ملی تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،‌ ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داد، در صورت عدم دستیابی به اجماع ملی در مصر ما دوباره شاهد تکرار حوداث ماه‌های قبل خواهیم بود.

این خبرگزاری نوشت، پس از هفته‌ها تنش‌های شدید که به خشونت های مرگبار نیز کشیده شد، مخالفان و موافقان پیش نویس قانون اساسی جدید مصر پیش از همه پرسی، فعالیت های خود را تشدید کرده‌اند.

مخالفان که ابتدا لغو این انتخابات را خواستار بودند در نهایت از مردم خواستند به آن رأی منفی بدهند.

نزدیک به صد و سی هزار نیروی پلیس برای برگزاری این همه پرسی بسیج خواهند شد. صد و بیست هزار سرباز نیز به آنها کمک خواهند کرد.


آدينه، 24 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-14 ساعت 20:12
خبر بعدی : آژانس اتمی: اجازه بازرسی نگرفتیم/وقت کشی است
خبر قبلی : ترور یک بانوی 71 ساله مسیحی توسط اسلامگرایان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -