آوار مرگ بر سر پایتخت نشینان

دو حادثه مرگبار ریزش ساختمان در پایتخت، صدور حکم قصاص برای قاضی سابق دادگستری ، خودکشی مردی پس از قتل همسرش و جنایت هولناک مرد شیشه ای از مهمترین اخبار حوادث این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته در حالی روزهای پایانی خود را سپری می کند که دو حادثه ریزش آوار کام پایتخت نشینان را تلخ کرد. در نخستین حادثه که ساعت 18 روز سه شنبه رخ داد ، ناگهان ساختمان سه طبقه در خیابن دماوند فرو ریخت . پس از اطلاع ماجرا به سازمان آتش نشانی بلافاصله هفت ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند. در بررسی های اولیه مشخص شد، گودبرداری غیراصولی در ضلع شرقی ساختمان باعث تخریب صد درصدی سه واحد از ساختمان شده است. در زمان حادثه پنج تن در این سه واحد حضور داشتند که در زیر آوار گرفتار شده بودند. امدادگران در لحظات اولیه زن و مرد جوانی را از زیر آوار نجات دادند. در ادامه عملیات که تا ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه ادامه داشت ، اجساد زن 63 ساله ای و دو کودک دو و سه ساله از زیر خروارها خاک بیرون آورده شد .

6 نفر زیر آوار خانه قدیمی

در حادثه دوم که ساعت 11 و 59 دقیقه چهارشنبه به نیروهای امدادی اعلام شد، خانه دو طبقه ای در سوهانک به طور ناگهانی بر شش ساکن آن فروریخت. آتش نشانان زمانی که به محل حادثه رسیدند یکی از مجروحان که مردی بود خود را از زیر آوار بیرون کشیده بود اما دو زن و سه کودک در زیر آوار گرفتار شده بودند.اتش نشانان سپس آنها را از زیر اوار خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند. پنج مصدوم این حادثه با پنج دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. پزشکان وضعیت دو تن از کودکان را وخیم اعلام کرده اند.

حکم قصاص برای قاضی سابق

در این هفته همچنین حکم دادگاه درباره قاضی سابق دادگستری که متهم به قتل همسر سومش است صادر شد و قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند. ماموران کلانتری شهرستان خوی عصر 23 شهریور سال 84 در جریان شلیک مرگبار به زن 17 ساله ای به نام مریم قرار گرفتند. در حالی که شوهر این زن ادعا می کرد همسرش خودکشی کرده، به هم ریختگی صحنه جنایت حکایت از درگیری قربانی با عامل جنایت داشت. بدین ترتیب بازپرس ویژه قتل به خاطر تناقض گویی شوهر قربانی دستور بازجویی از او را صادر کرد و در تحقیقات پلیسی مشخص شد این مرد به خاطر سوءظن شدید و اختلاف با همسرش هنگامی که از خانه خارج می شد، در خانه را قفل می کرد و دو همسر سابق وی نیز در طول زندگی با او بارها از سوی شوهرشان تهدید به قتل شده اند. همچنین پلیس در بازرسی از خانه متهم، دوربین های مداربسته ای کشف کرد که در آن متهم با ثبت تصاویر، رفتارهای لحظه به لحظه همسرش را در خانه مورد کنترل قرار می داد. اما تصاویر صحنه مرگ زن جوان به طور کامل از حافظه این دوربین ها پاک شده بود. متهم پس از چند دور محاکمه سرانجام در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت و با رای اکثریت قضات و برگزاری مراسم قسامه به قصاص محکوم شد.

خودکشی بعد از قتل همسر

خبر دیگر این هفته مربوط به اعترافات مرد معتادی است که پس از قتل همسرش دست به خودکشی زد اما با تلاش پزشکان زنده ماند. ظهر روز چهارشنبه یکم آذرماه امسال دختربچه ای در تماس با پلیس 110 از قتل پدر ومادرش در یکی از محله های اصفهان خبر داد. پس از این تماس تیمی از ماموران در محل حادثه حاضر شده و در جریان بررسی های اولیه خود دریافتند مرد 43 ساله که از ناحیه دست، گردن و شکم مورد اصابت ضربه های کارد قرار گرفته است هنوز نفس می کشد به همین خاطر او را بلافاصله به بیمارستان منتقل کردند اما زن 32 ساله بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده بود.

دختر خانواده که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان تحقیقات گفت: امروز ظهر وقتی به خانه آمدم با بهم ریختگی وسایل و پیکر غرق در خون پدر و مادرم روبرو شدم به همین خاطر سریع با پلیس 110 تماس گرفتم. کارآگاهان در بررسی های اولیه خود احتمال دادند این زن و مرد از سوی قاتلی آشنا مورد اصابت ضربه های چاقو قرار گرفتند اما کشف آلت قتاله و دلایل علمی دیگر در صحنه جنایت این فرضیه را تغییر داد. تیم پلیسی در فرضیه جدید خود احتمال دادند مرد 43 ساله به دلیل اختلافات خانوادگی همسرش را به قتل رسانده و سپس دست به خودکشی زده است. ماموران نجات یافت او با بهبود حالش تحت بازجویی قرار گرفت که در ابتدا منکر قتل همسر خود شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت : من به کراک اعتیاد دارم و این موضوع باعث اختلاف من و همسرم شده بود. چندی قبل اوبه خاطر اعتیادم حق طلاق گرفته بود. روز حادثه با هم درگیر شدیم و او قصد ترک خانه را داشت من هم در یک لحظه کنترلم را از دست داده و با ضربه های چاقو او را کشتم . بعد از مرگ همسرم دیگر ادامه زندگی برایم مقدور نبود به همین خاطر با ضربه های چاقو خودکشی کردم.

جنایت هولناک مرد شیشه ای

در این هفته نیز مردی شیشه ای تحت تاثیر مواد مخدر شیشه جنایتی تلخ را در شهرستان بهشهر رقم زد. ساعت 9:45 دوشنبه فردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی شهرستان بهشهر اعلام کرد: سه عضو خانواده همسایه اش به طرز هولناکی به قتل رسیده‌اند.

پس از این تماس تیمی از ماموران پلسی آگاهی در محل جنایت حاضر شده و در بررسیها متوجه شدند زنی 27 ساله به نام صدیقه با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است. جسد دو پسر او به نام‌های ارشیا 4 ساله و شبیر 1 ساله نیز در یک از اتاق ها کشف شد. پدر خانواده به نام مجید 31 ساله که در محل قتل حضور داشت در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: همسر و فرزندانم را به شکل شیطان دیده و ابتدا صدیقه را ساعت 7 صبح خفه کردم. بعد هم با چاقو چند ضربه به بدنش وارد کردم. دو پسر خود را نیز به شکل شیطان دیده و آنها را نیز خفه کردم. در بررسی های ماموران مشخص شد، متهم فردی معتاد به شیشه و بیکار است که تحت تاثیر مصرف مواد مخدر دست به این جنایت هولناک زده است. او پس از دستگیری مدعی شد صدایی به او اعلام می‌کرده که این جنایت را انجام دهد و تحت تاثیر این صدا مرتکب قتل همسر و فرزندانش شده است.


پنجشنبه، 23 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-13 ساعت 12:12
خبر بعدی : درآمد جزئی از موقوفه‌ها و امامزاده‌ها اعلام شد
خبر قبلی : آمار طلاق عاطفی بیشتر از طلاق قانونی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -