چادر زلزله زدگان زهان در محاصره آب وگل

بارندگی های اخیر باعث نفوذ آب باران به داخل چادر زلزله زدگان زیركوه شد و مشكلاتی برای آنان به وجود آورد. «فیروز شاكری» یكی از اهالی روستای شاج زیركوه با بیان این كه بارندگی های اخیر باعث بروز مشكلات فراوانی برای حادثه دیدگان زلزله شد، می گوید: بر اثر ریزش باران، آب به داخل چادرها نفوذ كرد و جمع شدن آب در اطراف چادرها نیز به ویژه هنگام تردد مشكلاتی برای زلزله زدگان به وجود آورد.

سرمای طاقت فرسا

به گزارش خراسان، وی به سرمای طاقت فرسای شب گذشته اشاره و این مسئله را مشكل عمده حادثه دیدگان عنوان می كند و می افزاید: در زمستان چادر جای زندگی كردن نیست، یك خانواده 6 نفری زلزله زده علاوه بر اثاثیه باقی مانده اش، كیف و كتاب دانش آموز و برخی مایحتاج اولیه، دیگر جایی برای استراحت و خوابیدن در چادر برایش باقی نمی ماند. وی از مسئولان می خواهد سریع تر برای انتقال كانكس به مناطق زلزله زده اقدام كنند تا حادثه دیدگان حداقل از سرمای شدید در امان باشند. وی كمبود پلاستیك به عنوان روكش برای چادرها را از دیگر مشكلات برمی شمرد و می گوید: در لحظات اولیه وقوع زلزله وضعیت اضطراری ایجاب می كرد هر چه سریع تر نسبت به نصب چادر و اسكان حادثه دیدگان اقدام شود و این كار در اسرع وقت انجام شد ولی یكی از مشكلات فعلی، نصب چادرها روی زمین است چون به محض بارندگی آب به داخل آن نفوذ می كند و لازم است چادرها روی سكو نصب شود تا این گونه حوادث كمتر اتفاق بیفتد. وی با اشاره به استقرار 6 دستگاه حمام صحرایی در 2 نقطه از منطقه زلزله زده می گوید: آب این حمام ها با انرژی برق گرم می شود و جواب گوی نیاز حادثه دیدگان نیست به همین دلیل مشكلاتی مثل سرما خوردگی برای اهالی به وجود آمده است. وی به تأمین پلاستیك، چكمه، لباس گرم، كانكس، چادر برای اثاثیه و شن ریزی داخل معابر و كنار چادرها تأكید می كند.

توفان برخی چادرها را از جا كند

دهیار روستای زلزله زده شاج زیركوه هم می گوید: روز گذشته بر اثر وزش توفان و باد شدید و بارندگی مشكلات زیادی برای زلزله زدگان روستاهای حسین آباد و شاج به وجود آمد. «رضایی» می افزاید: به دلیل وزش توفان بعضی از چادرها از جا كنده، پلاستیك روی آن جدا و برق چادرها نیز چندین ساعت قطع شد.دهیار روستای حسین آباد هم از راه اندازی نشدن حمام صحرایی در روستا انتقاد می كند و می گوید: حمام صحرایی به روستا منتقل شد ولی هنوز قابل استفاده نیست و اهالی برای استحمام با اتوبوس راهی زهان می شوند. «جوانمرد» نبود كانكس، سرمای شدید و كمبود پلاستیك را از مشكلات موجود می داند و از مسئولان می خواهد سریع تر نسبت به انتقال كانكس و بازسازی واحدهای مسكونی حادثه دیدگان اقدام كنند. یكی از معتمدان روستای شاج نیز می گوید: شدت بارندگی اخیر به حدی بود كه آب به داخل چادرها نفوذ كرد وسایل مان خیس شد و همه مردم و امدادگران مشغول جلوگیری از نفوذ آب به داخل چادرها شدند.وی ادامه یافتن این روند را بسیار مشكل می داند و می افزاید: باید هر چه سریع تر كانكس به منطقه انتقال یابد تا این مشكل تكرار نشود و از سرما هم در امان باشیم. یكی از اهالی روستای حسین آباد هم وضعیت چادرها را در بارندگی های اخیر بسیار بحرانی اعلام و اضافه می كند: چون چادرها داخل خرمن ها نصب است آب داخل خرمن وارد چادرها شد و وسایل مان زیر آب رفت. «شافعی»، جانشین بخشدار زهان از نفوذ باران به داخل چادرها خبر می دهد و می گوید: مردم و نیروهای امدادی برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل چادرها تلاش زیادی كردند.

تاكید معاون فرماندار بر استقرار كانكس

معاون فرماندار زیركوه هم می گوید: پس از بارندگی نیروهای هلال احمر، شهرداری، آب و فاضلاب شهری و روستایی آماده باش هستند و لجن كش های اداره ها به منطقه اعزام شد تا در صورت نیاز به مردم كمك شود. «اكبری راد» با توجه به این شرایط بر استقرار كانكس در روستاهای زلزله زده تأكید می كند.

خبرنگار ما كه روز گذشته برای بررسی وضعیت زلزله زدگان روستاهای شاج و حسین آباد زیركوه در این منطقه حضور یافت نیز گزارش داد: بارش باران كه از 2 شب قبل در منطقه شروع شده بود تا حدود ساعت 18 (زمان حضور خبرنگاران ما در منطقه) هنوز هم ادامه داشت و نفوذ آب باران به داخل چادرها مشكلاتی برای اهالی به ویژه در تردد آنان به وجود آورده بود و رفت و آمد بین چادرها به سختی انجام می شد.

در هر گوشه و كنار حادثه دیدگان مشغول جلوگیری از نفوذ آب در اطراف چادرها بودند و نیروهای امدادی، هلال احمر، آتش نشانی، سپاه پاسداران، شهرداری و جهاد كشاورزی حاجی آباد نیز در منطقه مستقر و مشغول كمك رسانی بودند. بسیاری از حادثه دیدگان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما مهم ترین مشكل شان در این شرایط را مقاوم نبودن و نفوذ آب در چادرها و ایجاد مشكلات ناشی از آن عنوان و به دلیل وزش شدید باد، بارندگی و سرما به استقرار كانكس برای سكونت شان تأكید كردند.

پنجشنبه، 23 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-13 ساعت 11:12
خبر بعدی : احتمال كمبود كالا با ادامه روند فعلى صادرات
خبر قبلی : جمهوری اسلامی باز هم دبير كل اوپک نشد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -