روسیه: رژیم اسد در حال از دست دادن کنترل سوريه است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، یک مقام ارشد روسیه امروز اعلام کرد، رژیم سوریه درحال از دست دادن کنترل این کشور است.

این نخستین بار است که یک مقام روس علنا اعلام می کند که رژیم بشار اسد در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه باید واقع بین بود، گفت، شواهد نشان می دهد که رژیم بشار اسد درحال از دست دادن کنترل سوریه است.

این مقام روسیه در اظهارات خود، پیروزی نیروهای مخالف سوری در نبرد با رژیم بشار اسد را نامحتمل ندانست.


حمله عصبی مادر بشار اسد

انیسه مخلوف مادر بشار اسد اخیرا به دلیل فشارهای عصبی دچار حمله ناگهانی شده و برای مداوا به امارات متحده عربی فرستاده شده است.

به گزارش وای نت نیوز به نقل از سایت متعلق به اپوزیسیون سوریه، وی به دلیل بیماری دمشق را ترک کرده است. البته این خبر هنوز به تایید یا تکذیب مقام های رسمی و دولتی در دمشق نرسیده است.


استفاده ارتش اسد از موشکهای اسکاد علیه مخالفان

به گزارش بی بی سی، آمریکا نظامیان وفادار به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به شلیک موشک های با برد کوتاه به سوی شبه نظامیان مخالف متهم کرده است.

به گفته مقام های آمریکایی، تعدادی موشک با برد کوتاه و با قابلیت های شبیه به موشک اسکاد به سوی مواضع مخالفان شلیک شده است.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تایید نوع موشک های شلیک شده خودداری کرده ولی کاربرد آن را تایید کرده است.

به گفته خانم نولاند، حکومت بشار اسد به کاربرد سلاح های مرگبارتری دست زده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که حدود شش موشک از حوالی دمشق به سوی مواضع مخالفان در شمال سوریه شلیک شده است ولی نشانه ای از کاربرد احتمالی سلاح شیمیایی وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقام های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، از شلیک تعدادی موشک با برد کوتاه خبر داده که فاقد قابلیت هدایت از راه دور بودند و همانند موشک های اسکاد عمل کرده اند.

ویکتوریا نولاند چهارشنبه در جلسه مطبوعاتی روزانه وزارت امور خارجه آمریکا گفت که درباره اطلاعات دقیق مربوط به موشک ها اظهار نظر نمی کند ولی بر کاربرد موشک علیه مخالفان در روزهای گذشته تاکید کرد.

خانم نولاند همچنین از کاربرد بمب هایی شبیه به بمب ناپالم علیه مخالفان خبر داد.

پنجشنبه، 23 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-13 ساعت 13:12
خبر بعدی : پرواز جنگنده های ژاپنی برای هشدار به هواپيمای چينی
خبر قبلی : شمع افروزی و یک دقیقه سکوت برای دانش آموزان شین آباد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -