بازرسان آژانس اتمی در تهران؛ ابراز بدبینی دیپلماتها

هیأت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد و قرار است روز پنجشنبه با مقا‌م‌های جمهوری اسلامی در باره برنامه مناقشه‌برانگیز هسته‌ای رژیم مذاکره کند. این هیأت خواستار بازرسی از سایت نظامی پارچین است.

به گزارش رادیو آلمان، سرپرست تیم اعزامی آژانس به تهران گفته است که هدف از این دور مذاکرات تلاش برای حصول توافق بر سر موضوعات حل نشده‌‌ای است که به "ابعاد نظامی احتمالی" برنامه‌‌ی هسته‌ای رژیم ایران مربوط می‌شوند.

دیپلمات‌های غربی نسبت به پیشبرد گفت‌وگوها با رژیم ایران اظهار بدبینی می‌کنند.

سرپرست تیم اعزامی آژانس به تهران پیش از حرکت به سوی تهران، در جمع خبرنگاران در فرودگاه وین اظهار امیدواری کرد که رژیم ایران مجوز بازدید از سایت پارچین را صادر کند.

اما خبرگزاری ایسنا در گزارشی گفته که این مذاکرات به احتمال قوی یک روزه و پشت در‌های بسته برگزار می‌شود، هم‌ این‌که "هیات آژانس هیچ بازدیدی از تاسیسات و مراکز هسته‌ای ایران نخواهد داشت".

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر این باور است که جمهوری اسلامی در سایت پارچین آزمایش‌های انفجاری هسته‌ای انجام داده، به همین دلیل بارها خواستار دسترسی بازرسان به این سایت شده، اما این خواسته همواره از سوی رژیم ایران رد شده است.

به گفته‌ی دیپلمات‌های غربی شواهد به دست آمده نشان می‌دهند که جمهوری اسلامی در سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای را برای پاکسازی سایت پارچین صورت داده تا آن را از هرگونه مدارک حاکی از فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی پاک کند.

پنجشنبه، 23 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-13 ساعت 10:12
خبر بعدی : عضو مجلس خبرگان: ظهور امام زمان نزدیک است
خبر قبلی : فتوای سانسور بیشتر کتاب و فیلم برای کاهش طلاق


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -