مخالف بيانيه‌های ميرحسين بودم اما معرکه نگرفتم

به گزارش آريا ، گفته شده است که اختلافات خوييني ها ،خاتمي و عبدالله نوري در رهبري اصلاحات بالا گرفته است و آقاي خوييني ها مواضع تندي را اتخاذ مي کند که راه را براي تعامل اصلاح طلبان با نظام را مي بنندد.

در محافل سياسي گفته مي شود اخيرا "آقاي ع" از چهره هاي معتدل تر اصلاح طلب در ديداري با آقاي خوييني ها گفته است:به علت اشتباه ما اصلاح طلبان بود که اصولگرايان پيروز انتخابات شدند.سه رانت وجود دارد که با آن مي توانيم بدرون سيستم برگرديم؛مسايل اقتصادي،معضلات خارجي و شرايط اصولگرايان.ما بايد با اين سه رانت توانايي هايمان را نشان دهيم.خيلي زود يه رانت اول و دوم به هم مي رسند؛از اين موج بايد بهره برداري کرد.بهترين فرصت است که اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند.اگر يکي دو گام ديگر برداريم مي رويم داخل حاکميت.شما چرا ممانعت مي کنيد؟

گفته مي شود خوييني ها در پاسخ مواضع راديکال خود را در قبال نظام مورد تاکيد قرار داده و گفته است:نظام مي گويد اصلاح طلبان وضعيت خود را روشن کنند. شما رفتيد جلسه تشکيل داديد؛به کجا رسيديد؟به چه انسجامي رسيديد؟نوري براي خودش عمل مي کند؛خاتمي براي خودش.به من بگوييد جمع بندي نهايي اصلاح طلبان چيست؟اگر نوري فکر مي کند مي تواندبسم الله.بياييد نظرات خود را بگوييد ببينيد عکس العمل نظام چيست.

بنا بر اين گزارش آقاي ع در پاسخ اظهار داشته است:اصلاح طلبان نمي توانند هم خر را بخواهند هم خرما را!کاري نکنند به داخل نظام هم برگردند.بايد کاري کنيم که حداکثر بهره برداري را از شرايط داشته باشيم.دوم خرداد هم حکومتي بود هم با جنبش اجتماعي؛نظام جنبش را خوب مهار کرد.ما بايد بين جنبش اجتماعي و حکومتي جمع کنيم.ما هشت سال حکومتي بوديم الآن هم جنبش را داريم اما نتوانستيم نان هيچکدام را بخوريم.اين که فقط حکومت کوتاه بيايد شدني نيست.

خوييني ها با ذکر اين که بايد راه پيش پاي مردم بگذاريم تا حکومت کوتاه بيايد؛تاکيد کرده است: در انتخابات اشتباهاتي داشتيم؛من با بيانيه دادن موسوي مخالف بودم؛با برخي اقدامات او مخالف بودم اما مثل بعضي ها معرکه نگرفتم که موسوي اشتباه کرد.

بنا بر اين گزارش اصلاح طلبان بر اين باورند که مواضع آقاي خوييني ها اکنون باعث بروز نوعي از انسداد در مسير تصميم گيري شده و بر خاتمي فشار مي آورند که با عبور از خوييني ها که مسايل شخصي خود با مسئولان ارشد را عمده ساخته است؛از فرصت موجود که آخرين فرصت اصلاح طلبان است ؛بهره گيرد.

چهارشنبه، 22 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-12 ساعت 12:12
خبر بعدی : تنها یک درصد خیانت های مهدی هاشمی برملا شده
خبر قبلی : انتقاد مرجع حکومتی از ترویج فساد در سینما


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -