انتقاد مرجع حکومتی از ترویج فساد در سینما

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از برخی فیلمهای پخش شده اخیر اظهار داشت: برخی فیلمها كه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش می شود به فساد و افزایش طلاق در كشور دامن می زند و بدآموز است.

به گزارش نیمروز به نقل از مهر، مرجع تقلید شیعیان جهان با انتقاد از صدور مجوز برای برخی فیلم‌ها تأكید كرد: برخی فیلم‌های اكران شده مروج فساد است و به افزایش طلاق دامن میزند.

آیت الله العظمی ناصر مكارم شیرازی پیش از ظهر چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم اظهار داشت: متاسفانه در كشور شاهدیم كه آمار طلاق افزایش و میل به ازدواج كم می‌شود و در كنار آن تعداد زیادی همایش‌های بی‌فایده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: باید به جای برگزاری همایش‌های بی فایده همایشی برای بررسی علل و عوامل افزایش فساد، كاهش ازدواج و افزایش طلاق برگزار شود و كارشناسان حوزه و دانشگاه چرایی آن را بررسی كنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از برخی فیلمهای پخش شده اخیر اظهار داشت: برخی فیلمها كه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش می شود به فساد و افزایش طلاق در كشور دامن می زند و بدآموز است.

وزارت ارشاد مسئولیت سنگینی دارد

وی تاكید كرد: برخی از این فیلمها ارزشهای دفاع مقدس، چادر، بسیج و ... را زیر سئوال می‌برند و بد آموزی دارند و وزارت ارشاد مسئولیت سنگینی در این عرصه دارد.

آیت الله مكارم برخی فیلمها را موجب رواج بی بند و باری دانست و اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهادی كه مسئولیت آن ارشاد مردم به سمت اسلام است باید با حساسیت بیشتر این مسایل را دنبال كرده و از انتشار این گونه فیلم‌ها و كتب جلوگیری كند.

وی با اشاره به برخی عوامل رواج طلاق در جامعه اظهار داشت: برخی ارتباطات قبل از ازدواج از سوی زن و مرد ادامه می‌یابد كه همین موضوع یكی از عوامل اصلی است و باید مراقبت كرد این كارها زیبنده جامعه اسلامی نیست.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینكه در اسلام حب و بغض گروهی و براساس منافع فاقد ارزش است اضافه كرد: حب و بغضی مورد پسند اسلام است كه براساس پایبندی افزاد به احكام اسلامی باشد و براساس ایات قرآن حتی اگر فردی والدینش دچار كفر شدند باید از آنان تبری بجوید.

حب و بغض در اسلام بر محور ارزش‌ هاست

وی با بیان اینكه حب و بغض در اسلام بر محور ارزش‌ هاست افزود: باید كسانی را كه با اسلام دشمنی دارند دشمن بدانیم و كسانی را كه محب اسلام هستند دوست بداریم و حب و بغض‌ها بر اساس منافع فردی و گروهی نباشد.

آیت الله مكارم شیرازی همچنین با اشاره به پیروزی جنگ هشت روزه آن را حادثه‌ای بزرگ دانست و گفت: نباید از كنار این موضوع به اسانی عبور كنیم و با برگزاری همایش‌هایی آن را بررسی كنیم.

چهارشنبه، 22 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-12 ساعت 12:12
خبر بعدی : مخالف بيانيه‌های ميرحسين بودم اما معرکه نگرفتم
خبر قبلی : زیرمیزی بازار سلامت روی میز آمد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -