گرانی سرسام آور؛ افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خشک‌بار

دیگربان: خبرگزاری فارس در گزارشی میدانی از بازار تهران از نارضایتی مردم از گرانی‌ها خبر داده و نوشته پسته در بازار تهران کیلویی ۳۸ هزار تومان و گردو کیلویی ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این خبرگزاری وابسته به سپاه در گزارش روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) خود از بازار تهران٬ افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت خشک‌بار در ایران را گزارش کرده است.

فارس به نقل از یک فروشنده خشک‌بار نوشته با این افزایش قیمت٬ خشک‌بار به کالایی لوکس تبدیل شده که «مردم ترجیح می‌دهند اول مایحتاج اصلیشان را تهیه کنند بعد به فکر آجیل شب یلدا باشند.»

این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از چند فروشنده در بازار تهران از کاهش قدرت خرید مردم خبر داده و افزوده شهروندان بر اثر گرانی‌ها٬ نیاز‌های خود را اولویت‌بندی کرده‌اند.

خبرگزاری فارس روز شنبه (۱۸ آذر) نیز گزارش کرده بود قیمت ماهی سفید در بازار رشت به ۱۰۰ هزار تومان رسیده و تبدیل به «شاه ماهی» بازار شده است.

نرخ کالا و خدمات در سال ۹۱ در پی افزایش تحریم‌ها٬ عیان شدن آثار اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و ناکارآمدی دولت محمود احمدی‌نژاد رشد فزاینده‌ای داشته است.

گوشت٬ لبنیات٬ حبوبات و بسیاری از مایحتایج اولیه مردم در ۹ ماه گذشته چنان افزایش قیمت داشته‌اند که گروهی از شهروندان ناچار به حذف برخی از این کالا‌ها از سبد مصرفی خود شده‌اند.

تورم٬ گرانی و بیکاری در شرایطی مردم ایران را تحت شدید‌ترین فشار‌های اقتصادی قرار داده که مقام‌های جمهوری اسلامی به سیاست‌هایی که منجر به بروز این مشکلات شده همچنان ادامه می‌دهد.

مجلس شورای اسلامی در اعتراض به این وضعیت قصد داشت از محمود احمدی‌نژاد سئوال کند که این اقدام با مخالفت علی خامنه‌ای مواجه شد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین پیشنهاد‌ها مبنی بر آغاز مذاکره با آمریکا به منظور کاهش فشار‌های اقتصادی به مردم را نپذیرفته است.

چهارشنبه، 22 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-12 ساعت 10:12
خبر بعدی : برگزاری همه پرسی مصر در دو مرحله / موضع مخالفان
خبر قبلی : واردات لوازم آرایشی به‌ جای دارو با ارز مرجع


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -