اعتراف به شکست در زمینه اسلامی کردن علوم اجتماعی

شهرزادنیوز:تلاش برای اسلامی کردن علوم اجتماعی، با وجود حذف بسیاری از استادان و جانشین کردن کردن آنان با «استادان بسیجی»، نتیجه مطلوبی به بار نیاورده است.

به گزارش قدس آنلاین، سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، در این زمینه گفته است که اسلامی سازی علوم انسانی از جنگ هشت ساله سخت تر است و با تهاجم فرهنگی شدید دشمنان، هنوز نتوانسته‌ایم تغییر در علوم انسانی را به طور کامل تحقق بخشیم.

وی که روز دوشنبه 10 دسامبر در هفتمین جشنواره پژوهشی تحول در علوم انسانی با رویکرد اسلامی، کاربردی، بین‌المللی، در پردیس قم دانشگاه تهران، سخن می گفت، افزود که در حال حاضر ترجمه علوم انسانی غربی بیشترین حجم دانشگاه‌ها را در ایران تشکیل می‌دهد، در حالی که ما کنار «دریایی از معارف ناب اسلامی» قرار داریم.

وی همچنین گفت که بومی ‌سازی و اسلامی شدن علوم با جابه‌جایی اصطلاحات و واژگان محقق نمی‌شود، بلکه نخست باید جهان‌بینی فلسفی و دینی را تبیین کرده و پس از آن تعریف جدیدی از انسان‌شناسی با رویکرد اسلامی و دینی مطرح شود.

به گفته وی، «علوم انسانی اسلامی» مبنای تمدن‌سازی اسلامی است و باید با نگاه اسلامی به برنامه‌ریزی در سایر دانش‌ها پرداخته و زمینه را برای صدور انقلاب و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی فراهم کرد.


چهارشنبه، 22 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-12 ساعت 10:12
خبر بعدی : مشاهده اشیاء نورانی در آسمان چند شهر ایران
خبر قبلی : رژیم کره شمالی موشک دوربرد خود را پرتاب کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -