موزه شهر آبادان محل چرای گوسفندان شد

موزه آبادان با قدمت بیش از ۵۰ سال متاسفانه به آغل گوسفندان تبدیل شده است. این موزه که در سال ۱۳۳۸ توسط علی هانیبال احداث شد و در سال ۱۳۴۰ هجری خورشیدی به بهره برداری رسید، یکی از مهمترین بناهای شهر آبادان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی؛ این موزه مجموعه آثاری نفیس از دوران ماقبل تاریخ و تاریخی و آثاری از دوره های متاخر تا دوره قاجاریه را در خود جای داده است.

موزه آبادان دارای یک تالار اصلی و دو تالار جنبی است. تالار اصلی؛ محل نمایش آثار دایمی موزه از جمله آثار به دست آمده از شوش (هزاره اول ق. م) و آثار دوره صفوی و قاجاری‌است. آثار مردم‌شناسی و نیز هنرهای سنتی در این مجموعه قرار دارد. یکی از تالارهای جنبی‌موزه به تالار نمایشگاه‌های موقت اختصاص داده شده‌است و تالار جنبی دیگر را کتابخانه وسالن اجتماعات تشکیل می‌دهد.

در حال حاضر ۵ راس گوسفند در محوطه فضای باز موزه آبادان که گنبد مخروطی بیست دو متر و نیمی آن الگو گرفته از آرامگاه دانیال نبی شوش است، نگهداری می ‌شود.

«شهرام شهریار»، راهنمای گردشگری در آبادان درباره حضور گوسفندان در موزه آبادان می‌گوید: «با توجه به اینکه قسمتی از فضای موزه در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستانهای آبادان و خرمشهر است، این سوال مطرح می‌شود که چطور با حضور نماینده میراث در موزه آبادان مجوز نگهداری گوسفندان در این مکان داده می‌شود؟»

مشاهدات نشان می‌دهد، قسمتی از فضای باز محوطه موزه تبدیل به محل دپوی ضایعات و آهن آلات شده و فضولات گوسفندان در کل محوطه و راه روهای ورودی و سنگ فرش شده آن قابل مشاهده است.


سه شنبه، 21 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-11 ساعت 00:12
خبر بعدی : هشدار چاوز درباره تلاش برای بی ثباتی در ونزوئلا
خبر قبلی : مخابرات؛ معامله ای که دیگر شیرین نیست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -