حزب الله: اوضاع شهر طرابلس لبنان از کنترل خارج شده

به گزارش بی بی سی، درگیری‌های روز گذشته میان هواداران و مخالفان رژیم سوریه در شهر طرابلس لبنان، ۶ کشته و دست‌کم ۴۰ زخمی بر جای گذاشته است.

درگیری‌های اخیر در این منطقه پس از آن آغاز شد که ۱۴ سنی توسط نیروهای ارتش سوریه در مناطق مرزی این کشور کشته شدند.

ظاهرا گروههایی از فلسطینیان و لبنانی‌ها با پیوستن به شورشیان مسلح سوری با نیروهای رژیم اسد درگیر شده‌اند.

ارتش لبنان به منظور پایان دادن به درگیری‌ها، نیروهای بیشتری را روز جمعه ( ۷ دسامبر) به طرابلس اعزام کرده، اما برخی منابع می گویند، اوضاع شهر طرابلس از کنترل خارج شده است.

یکی از نمایندگان حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم (تلویزیون رژیم) در باره تنش های سیاسی و نظامی در شمال لبنان گفت: مسئله طرابلس موضوع پیچیده ای است. به نظر می رسد سران سیاسی در طرابلس دیگر ابتکار عمل را در اختیار ندارند.

هر چند در دولت میقاتی شماری از ساکنان طرابلس به عنوان وزیر حضور دارند و نشست فراکسیون های نمایندگان طرابلس در پارلمان لبنان در این شهر ادامه دارد، ولی این مسئله روشن است که تاثیر این طرف ها بر اوضاع جاری در طرابلس بسیار محدود است.

نظر می رسد اوضاع این منطقه در اختیار طرف های خارجی قرار دارد که تسلیم هیچ تصمیم سیاسی از سوی فراکسیون المستقبل (اپوزیسیون) و دولت لبنان نمی شوند.

شب گذشته شاهد آن بودیم که تلاش ها برای برقراری آتش بس در این منطقه به شکست انجامید. دلیل این شکست به رغم موافقت عناصر مسلح طرابلس این بود که کسانی که از خارج از طرابلس وارد این شهر شده اند، توانستند این تلاش ها را از بین ببرند و بازگشت آرامش به این شهر را به شکست بکشانند.

وی در ادامه افزود: حوادث شهر طرابلس به اوضاع جاری در سوریه و طرف های خارجی مرتبط است، همان طور که حوادث سوریه به دخالت های خارجی ارتباط دارد. طرف های خارجی، جنگ داخلی در سوریه را مدیریت می کنند. به نظر می رسد لبنان نیز در این مسیر حرکت می کند. برخی ها در لبنان به دنبال تشدید کانون های تنش در این کشور هستند و ممکن است شاهد گسترش این تنش ها در سطحی وسیع تر در لبنان باشیم.

دوشنبه، 20 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-10 ساعت 14:12
خبر بعدی : کره جنوبی دوباره واردات نفت از ايران را کاهش می دهد
خبر قبلی : مخالفان مصری خواستار ممنوع الخروج شدن رهبران اخوان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -