افزایش چهار برابری بحران در واحدهای تولیدی

دیگربان: سایت «تسنیم» براساس گزارش «ویژه» یک وزارتخانه اعلام کرد بحران در واحدی‌های تولیدی از سال ۸۸ تاکنون چهار برابر شده است.

این سایت روز یکشنبه (۲۰ آذر) نوشته است بر اساس این گزارش تعطیلی و بحران در واحدهای تولیدی از سال ۸۸ تا ۹۱ به شدت افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در حالی که تعداد واحدهای تولیدی بحران زده در کشور در سال ۸۸ حدود ۴۴۱ واحد بوده، این رقم در سال جاری به هزار و ۵۹۹ واحد رسیده است.

این در حالی است که گزارش یکی دیگر از وزارتخانه‌های دولتی نشان می‌دهد بحران در واحدهای تولیدی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از ارقامی است که در این گزارش آمده است.

پنجم آذر ماه نیز غلامرضا مصباحی‌مقدم٬ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته بود در حال حاضر واحدهای تولیدی در ایران با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

۲۷ آبان هم روح‌الله بیگی٬ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تعطیلی ۶۰ تا ۷۰ درصد کارخانه‌ها در ایران خبر داده و گفته بود مابقی کارخانه‌های در حال فعالیت نیز در حالت «رکود» به سر می‌برند.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تعطیلی ده‌ها کارخانه و کارگاه و بیکاری هزاران نفر در ایران منتشر شده و دامنه این تعطیلی‌ها به مرز بحران رسیده است.

برخی کار‌شناسان اقتصادی٬ تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی و برخی دیگر نیز سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد را عامل این بحران می‌دانند.

دوشنبه، 20 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-10 ساعت 11:12
خبر بعدی : سـفر هـوايی بـه رويـا تبـديل شـد/ورشكستگی شركت‌های هوايی
خبر قبلی : گروگانهای سوریه؛ ترکيه با سفر هيئت رژیم موافقت نکرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -