مخالفت شدید آیت الله سیستانی با درخواست نوری همدانی

گزارش خبرنگار ما از تهران: کمتر از یک ماه پیش آخوند نوری همدانی از مراجع تقلید حکومتی در سفری 9 روزه عازم عراق شد و ضمن بازدید از عتبات عالیات در نجف و کربلا با علمای شیعه از جمله آیت‌الله سیستانی ملاقات کرد. سفری که از 17 آبان آغاز شد اما برخلاف پیش بینی‌ها این سفر با شکست بزرگی همراه بود.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این سفر با هماهنگی سپاه بدر صورت گرفته و یکی از مقامات بلند پایه سپاه پاسداران نیز نوری همدانی را در ملاقات با روحانیون بلندپایه همراهی می کرده است.

اما شکست بزرگ نوری همدانی و سیدعلی خامنه‌ای آنجا رقم خورد که آیت الله سیستانی با درخواست جمهوری اسلامی مبنی بر موضع گیری علیه آمریکا به خاطر حضور در عراق مخالفت کرد و گفت: «همین که شر صدام از سر مردم عراق کم شده دستاورد امریکا بوده است.»

در دیداری دیگر که حسین نوری همدانی با فرزندان آیت الله حکیم داشته بار دیگر با واکنش های انتقادی آنان روبرو شده و گزارش ها حکایت از آن دارد که آنان به نوری همدانی گفته اند شما نگران وضعیت اقتصادی مردم و شیعیان داخل ایران باشید و مسائل عراق را به عراقی ها واگذار کنید.

گفتنی است پس از پایان این دیدارها آن مقام بلندپایه سپاه به نوری همدانی اعتراض کرده که چرا جواب مناسبی به آیت الله سیستانی ندادید که نوری همدانی به او می گوید: «ما اینجا مهمان بودیم و نمی بایست واکنشی نشان می دادیم.»

گزارش سفر ناموفق نوری همدانی به عراق و سکوت او در مقابل آیت الله سیستانی با واکنش بیت رهبری و بخشی از سپاه روبرو شد و اعتراضات زیادی را در پی داشت. بالا گرفتن اعتراضات به نوری همدانی باعث شد تا او درصدد دلجویی از سران سپاه در قم برآید.

برهمین اساس او روز گذشته در دیدار جمعی از کارکنان سپاه پاسداران بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد میان مسلمانان تاکید کرده و گفت: «اختلاف موجب ضعف و ذلت و سقوط است؛ قرآن نیز می فرماید که مسلمانان نباید با هم اختلاف داشته باشند.»

روی سخن او با آیت الله سیستانی در عراق بود. وی در این سخنرانی خاطرنشان کرد: «موج های بیداری بسیاری از طریق انقلاب اسلامی ایران در سایر کشورهای اسلامی ایجاد شد.»

نوری همدانی گفت: «رهبری حکومت اسلامی باید در برابر مستکبران شجاع باشد که امروز آیت الله العظمی خامنه ای باکمال قدرت سکاندار کشتی انقلاب است.»

دوشنبه، 20 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-10 ساعت 10:12
خبر بعدی : هرانا؛ مرگ دوتن از دانش آموزان مدرسه شین‌آباد
خبر قبلی : چينی ها تنها مشتری ويلاهای دلاری در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -