بذرپاش: مجلس نهم رویه مجلس ششم را تکرار نکند

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات و به راه انداختن کمپین جمع آوری امضاء وهن مجلس به شمار می آید، ‌گفت: لابی ها و مفسده های بسیاری در پس جمع آوری امضا از سوی کاندیداها در طرح مجلس ایجاد خواهد شد،‌ به همین دلیل این مسایل نشان می دهد که تصمیم مجلس در زمینه اصلاح قانون انتخابات،‌تصمیم قابل قبول و درستی نبوده است.

مهرداد بذرپاش در گفت و گو با شبکه ایران با انتقاد از تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات،‌اظهار داشت: مجلس با تصویب این طرح،‌ در روز تصویب قانون اساسی به قانون بی حرمتی کرد.

وی با اشاره به اینکه با این مصوبه، مجلس چندین اصل قانون اساسی را زیر سؤال می برد،‌ اضافه کرد: وقت مجلس می توانست صرف مسایل بهتری شود،‌ نباید به مانند مجلس ششم قانونی به تصویب برسد که مطمئنیم از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد.

عضو فراکسیون جوانان مجلس با بیان این مطلب که مجلس باید به حل مسایل اقتصادی و مشکلات مردم توجه داشته باشد،‌افزود: نباید وقتی مجلس طوری تلف شود که خروجی آن برای مردم قابل قبول نباشد.

وی طرح اصلاح قانون انتخابات را طرحی نپخته و نامناسب دانست و بیان داشت: طرح مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات، ‌طرح قابل قبول و خوبی نیست.

بذرپاش با تأکید بر اینکه ماده 35 این طرح به دلایل مختلف به ضرر نظام است،‌خاطر نشان کرد: اگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به تأیید عده ای از اشخاص و خبرگان برسد،‌اما صلاحیت فرد مورد نظر از سوی شورای نگهبان ‌رد شود،‌ این امر هزینه های زیادی را برای شورای نگهبان فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: لابی ها و مفسده های بسیاری در پس جمع آوری امضا از سوی کاندیداها در طرح مجلس ایجاد خواهد شد،‌ به همین دلیل این مسایل نشان می دهد که تصمیم مجلس در زمینه اصلاح قانون انتخابات،‌تصمیم قابل قبول و درستی نبوده است.

به اعتقاد این عضو فراکسیون اصولگرایان، طرح اصلاح قانون انتخابات و به را ه انداختن کمپین جمع آوری امضاء وهن مجلس به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه براساس این مصوبه مجلس،‌افراد مستقل تن به امضا گرفتن از اشخاص مختلف نخواهند داد، ‌افزود: این طرح،‌ منجر به تبعیض در جامعه شده و مردم جامعه، را به شهروندان درجه یک و دو تقسیم می کند،‌که در وهله اول باید افرادی رده بالا کاندیداهای مد نظر را مورد تأیید قرار دهند و پس از آن امکان رأی دادن برای مردم ایجاد شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: این در حالی است که طبق قانون اساسی رئیس جمهور باید توسط رأی مستقیم مردم انتخاب شود، ‌نه اینکه رئیس جمهورپس ازآنکه وامدار عده ای خاص می شود، از مردم رأی بگیرد.

وی تشکیل هیأت مرکزی در طرح اصلاح قانون انتخابات را نیز مغایر برخی اصول قانون اساسی برشمرد و با بیان این مطلب که این طرح منجر به تداخل در وظایف قوا می شود،‌بیان داشت: مدافعان طرح اصلاح قانون انتخابات مدعی بودند طرحی را به تصویب می رسانند که شائبه های پیرامون انتخابات را به حداقل می رساند،‌اما طرح آنان نه تنها شائبه های پیرامون انتخابات را کاهش نمی دهد، ‌بلکه به شائبه ها بیش از گذشته دامن می زند.

بذرپاش با اشاره به حضور دادستانی در هیأت 11 نفره طرح اصلاح قانون انتخابات،‌بیان داشت: این در حالی است که دادستان نقش مدعی العموم را دارد و نمی تواند در حوزه اجرا ورود پیدا کند.

بذرپاش بر این باور است که هیأت مدنظر طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات به جای نظارت در جایگاه اجرا قرار گرفته و منجر به ایجاد تداخل درهیأت اجرایی و هیأت نظارت مرکزی می شود.

این نماینده جوان مجلس همچنین اذعان داشت که این طرح علاوه بر ایرادات ذکر شده، ‌مسایل و مشکلات دیگری را هم دامن خواهد زد، ‌به طوری که دیگر از وزیر کشور و مجموعه این وزارتخانه نمی توان توقع کار تمام عیاری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری داشت.

البته نمایندگان با شرط حذف ماده 35 که مربوط به جمع آوری امضاء از سوی کاندیداها است به کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات رأی مثبت داده اند.

بذپاش در زمینه تصریح کرد: تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات با شرط حذف ماده 35، در حقیقت فلسفه این طرح را زیر سوال می برد.


یکشنبه، 19 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-09 ساعت 12:12
خبر بعدی : اوباما مجوز ارسال سلاح به سوریه را صادر کرده
خبر قبلی : هزاران هکتار از باغ‌های کرمان در معرض نابودی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -