ماجرای کارگری که به دلیل بی پولی به خانه نرفت

فردانیوز: عدم پرداخت مطالبات و حقوق کارمندان و کارگران برخی از مجموعه های ورزشی استان تهران سبب شده تا سر و صدای بسیاری از آنها بلند شده و نارضایتی خود را اعلام کنند.

این مسئله تا جایی پیش رفته که یک منبع آگاه از ماجرای عدم خروج یکی از کارگران مجموعه ورزشی شیرودی از ورزشگاه به دلیل بی پولی خبر داد. این منبع آگاه اعلام کرد که یکی از کارگران مجموعه به دلیل نداشتن پول کافی و برای روبرو نشدن با اهالی منزل، شب را در ورزشگاه ماند و به خانه نرفت.

از سوی دیگر از استادیوم آزادی نیز خبر می رسد که بسیاری از کارگران و کارکنان این مجموعه نیز چند ماهی است که حقوق خود را دریافت نکرده اند. حتی شنیده می شود کارگران فضای سبز این مجموعه حدود 4 ماه است که پولی دریافت نکرده اند و به سختی گذران زندگی می کنند.

در این بین تجمع برخی از کارمندان و کارگران مجموعه ورزشی آزادی مقابل خبرنگاران در رقابت های اخیر لیگ برتر نیز نشان از واقعیت مسئله دارد. برخی از آنها حتی پس از پایان دیدار تیم‌های استقلال و فولاد نسبت به این موضوع معترض بودند و عنوان کردند حقوق ۳ ماه آنها پرداخت نشده و ۲ ماه هم نصفه و نیمه پرداخت شده است. آنها گفتند ما خواستاریم که صدایمان به گوش مسئولان برسد تا به این موضوع رسیدگی کنند.

این در شرایطی است که این روزها تیم های فوتبال و در راس آنها استقلال و پرسپولیس فعالیت گسترده ای در جذب بازیکنان لیگ برتری انجام داده و با پرداخت هزینه های گزاف به یارگیری برای نیم فصل دوم لیگ پرداخته اند.

در این بین سوال اینجاست که اگر پولی در وزارتخانه وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد که حقوق صدها کارمند مجموعه های تحت نظر را پرداخت کند، چگونه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که هر دو زیر نظر این وزارتخانه قرار دارند این گونه پول خرج می کنند و هر روز بازیکنان قوی تری جذب می کنند. اگر هم این پول ها از سوی وزارتخانه تحت نظر محمد عباسی به دو باشگاه سرخابی پرداخت شده، سوال اینجاست که پرداخت حقوق کارگران زحمت کش مجموعه های ورزشی واجب تر است یا قوی تر کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس؟

بنابراین گزارش اگر وزارت ورزش و جوانان به جای پرداخت حقوق کارکنان تحت نظر خود، اعتبارات این وزارتخانه را خرج سرخابی ها کرده باشد، باید به عدالتی که دولتی ها از آن دم می زنند بار دیگر شک کرد. اما اگر پول سرخابی ها از جای دیگری تامین شده است، پس اعتبارات تخصیص یافته به وزارت ورزش و جوانان کجا صرف شده که این کارمندان و کارگران این روزگاری را باید سپری کنند؟

یکشنبه، 19 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-09 ساعت 12:12
خبر بعدی : یک پروژه نیم میلیارد دلاری به سپاه واگذار شد
خبر قبلی : روزنامه ايران: احمدی‌نژاد، راه سوم جمهوری‌اسلامی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -