شورايعالی انقلاب فرهنگی قرارگاه عملياتی جنگ نرم باشد

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه شرايط فرهنگي کشور شرايط عادي نيست و ما در يک جنگ به سر مي بريم گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامي از شوراي عالي انقلاب فرهنگي آن است که اين شورا يک قرارگاه عملياتي در جنگ نرم باشد.

حميدرضا مقدم فر در گفتگو با خبرنگار روزنامه رسالت با اشاره به اينکه وضعيت فعلي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نسبت به گذشته بهبود يافته است و خروجي هاي راهبردي از سوي شورا ارائه مي شود افزود: البته تا نقطه مطلوب فاصله بسيار است و هنوز اين شورا نتوانسته است خود را با الزامات جنگ فرهنگي تطابق دهد. وي با تاکيد بر اينکه بحث در خصوص مباحث نظري مهم و ضروري است اما خاصيت قرارگاه بودن کارعملياتي کردن است يادآور شد:ما نياز به تک و پاتک در حوزه جنگ نرم داريم و شوراي عالي بايد به کانون راهبردنويسي در جنگ نرم تبديل شود.وي با اشاره به اينکه خواست مقام معظم رهبري از شوراي عالي تشکيل جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي است افزود: ما اکنون تلاش هاي بسياري براي تحقق اين جبهه داريم اما اين تلاشها جزيره اي است و بايد يک قرارگاه اين تلاش ها را همچون نخ تسبيح به هم متصل کند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه در آسيب شناسي عملکرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز گفت: به نظر من ما در اين شورا نيازمند تغيير در نوع نگاه و رويکرد هستيم و بايد حال و هواي يک قرارگاه نظامي در شورا ايجاد شود و مسئله وجود جنگ در حوزه فرهنگي تجلي پيدا کند. مقدم فر با تاکيد بر اينکه امروز دشمن با سناريوهاي بسياري وارد عمل شده است خاطرنشان کرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد مطابق با لازمه هاي مقابله با دشمنان در ساختارها نيز تجديد نظر کند. اين کارشناس مسائل فرهنگي با تاکيد بر اينکه در جنگ رصد دشمن و ديده باني حرف اول را مي زند ادامه داد:دشمن بايد خوب مورد رصد قرار بگيرد و اهداف و راهبردهاي آنها در جنگ نرم مورد شناسايي قرار بگيرد و نقاط ضعف و قوت آنها ديده باني شود و در نهايت نتايج اين شناسايي عملياتي در اتاقهاي فکر به درستي تجزيه و تحليل شود و متناسب با آن راهبرد عملياتي ارائه شود.


شنبه، 18 آذر ماه 1391 برابر با 2012-12-08 ساعت 10:12
خبر بعدی : آمریکا سفر رئیس جمهور پاکستان به ایران را لغو کرد
خبر قبلی : جريان اصلاحات در روند انتخابات تعيين كننده نيست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -